ارتباطات رسانه ای
آخرين مطالب
ژورنال جواهرات

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عنوان مقاله: تاثیر عدم رعایت شرایط قانونی دعوی در مراحل مختلف دادرسی 

نویسندگان: شهلا کریمی1 حبیب حمزه2              

کارشناس ارشدحقوق خصوصی، دانشگاه تهران، پردیس بین الملل کیش1

shahla.karimi2000@gmail.com

کارشناس ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه تهران، پردیس بین الملل کیش2

hhamzeh@ut.ac.ir

تابستان 1396

 

چکیده:

 

هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر عدم رعایت شرایط دعوا در مراحل دادرسی است. پژوهش حاضر از نظر شیوه گرد آوری اطلاعات تحقیق توصیفی –تحلیلی می باشد. فرضیه های اخص این تحقیق شامل موارد زیر است
آیا دادگاه بدوی می تواند رای را تغییر دهد1، آیا دادگاه بدوی در مقام واخواهی می تواند نوع رای را تغییر دهد2، اگر دادگاه در تمییز و تشخیص ماهیت و نوع رای خود دچار اشتباه شود، آیا امکان تصحیح و یا تغییر رای را دارد. این موضوع در مرحله تجدید نظر چگونه است 3، اصول دادرسی عادلانه چه تاثیری بر حق تجدید نظر خواهی از قرارهای بدوی می گذارد4 با بررسی انجام یافته نتایج حاصله از این پژوهش که در راستای سئوالات مطروحه و از طریق مطالعه به شیوه کتابخانه ای و استخراج از مقالات معتبر به دست آمده است می توان گفت دادگاه بدوی نمی تواند نوع رای را تغییر داده و حکم را به قرار تبدیل نماید طبق (ماده8ق.آ.د.م) صدور رای قاطع دعوا اعم از حکم یا قرار نهایی قاعده فراغ دادرس بر رای صادره حکومت می کند، روش های اعتراض به دو طریق یکی عادی و دیگری به صورت فوق العاده می باشد، تمییز ماهیت و نوع رای بدوی و عندالاقضاء بر اساس ضوابط قانونی، برای مراجع قضایی ماننده دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور قائل شده است، دادرسی عادلانه اقتضا می نماید که خواهان امکان تقاضای تجدید نظر از قرارهای قاطع دعوا را داشته باشد.

 

واژگان کلیدی: صدور رای دادگاه، شرایط قانونی دعوی، مراحل مختلف دادرسی

 

 

The main purpose of this research is reviewing the impact of non-observance of legal requirements in different stages of trial .

 

:Abstract

 

 The present research  is consist of descriptive-analytical research data collection method. Specific hypotheses of this research is include of the following:

Can the Primary Court changes the ballot ? Can the primary change the type of voter’s request  in lawsuit rank? Whether If the court is in the position to distinguish it’s nature and type of vote making false whether it is possible to correct or amend the ballot.How is this at the revision stage ?

What is the effect of the fair trial rule on the right to appeal from primitive sentences? By examining the results of this research, which is in line with the questions raised and obtained through a library technique and extraction of  valid articles, it can be said that the primary court can not change the type of vote and make the ruling According to Article 8 (a( The  issuance of a decisive vote of the case, whether the sentence or the final rule of the law of the prosecutor's office, governs the ruling, the methods of protest are in two ways normal and the other is extraordinary, distinguishing between the nature and type of primary vote .according to legal(rules of law), For the judicial authorities, the Supreme Court and the Supreme Court have reviewed the appeals court, the fair hearing requires that they have the right to appeal for a firm ruling.

 

Key words: issuing court rulings, legal requirements, different stages of proceedings

 

برای دانلود مقاله اینجا کلیک کنید/مرجع دانش سیویلیکا

 

https://www.civilica.com/p/84846
[ 25 / 7 / 1396 ] [ 14:19 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

بسم الله الرحمن الرحیم

بررسی رابطه بین بازی های رایانه ای و دغدغه های ذهنی در میان خانواده ها

نویسنده: حبیب حمزه

کارشناس ارشد مدیریت رسانه

ایمیل: hhamzeh@ut.ac.ir

 

چکیده:

عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی های نوین ارتباطی در سطح گسترده ای از جغرافیایی محدودیت های ارتباطات را از میان برداشته و به قول کاستلز ورود جوامع مختلف را به دنیای جدیدی که همراه با انبوه فراوانی از اطلاعات هست خبر می دهد، که در کنار پیشرفت روز افزون این تکنولوژی ها نرم افزارهایی همچون  بازی های کامپیوتری که تحت تاثیر تکنولوژی های نوین ارتباطی تغییر و تحول اساسی یافته و در قالب بازی های رایانه ای در فضای مجازی بدون هیچ محدودیتی نقش تاثیر گذار را ایفا می کند که همین بازی های رایانه ای آسیب های فرهنگی، جسماني، رواني تربيتي، تقويت حس پرخاشگري، انزوا طلبي، تنبل شدن ذهن، افت تحصيلي و مخصوصا تاثيرات منفي که در روابط خانوادگي هست تحت شعاع قرار داده که این موضوع دغدغه بزرگی بر خانواده ها محسوب می شود. در این مقاله مروری هدف تحقیق کاربردی و شیوه گرد آوری اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه و استفاده از مقالات معتبر است. در این پژوهش  به  بررسی رابطه بین بازی های رایانه و دغدغه های ذهنی بین نوجوانان و جوانان پرداخته ایم و راه کارهایی جدید جهت برون رفت از چنین شرایطی را ارائه کرده ایم، که بحث آموزش و بومی سازی دو محتغیر اصلی ما می باشد و این نرم افزارهایی که به عنوان  آسیب های مربوطه بدان اشاره داشته ایم  به صورت معکوس عمل کرده و  در مسیر تقویت ذهن و بروز خلاقیت ها و نو آوری نقش بسزایی در بین نوجوانان و جوانان دارد.

کلید واژه:   بازی های رایانه ای، دغدغه های ذهنی، خانواده، آسیب های رایانه ای

https://www.civilica.com/p/84846
ادامه مطلب
[ 12 / 7 / 1396 ] [ 16:0 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

بسم الله الرحمن الرحیم

بررسی رابطه بین فرهنگ ‌سازمانی و سرمایه فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران- ایرنا

نویسنده: حبیب حمزه

کارشناس ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه تهران، پردیس بین الملل کیش

پست الکترونیک: hhamzeh@ut.ac.ir

ارائه شده در دهمین همایش پژو هش های نوین در علوم و فناوری

 

چکیده

 

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین فرهنگ‌ سازمانی و سرمایه فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران- ایرنا است. پژوهش حاضر از نظر هدف كاربردي و از نظر شيوه گرد آوري اطلاعات تحقيق توصيفي پيمايشي می‌باشد، در این تحقیق جامعه آماری شامل کلیه کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران- ایرنا می‌باشند، نمونه آماري اين مطالعه شامل 132 نفر است. در این تحقیق جهت سنجش فرهنگ سازمانی از پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی دنیسون  (2000) و جهت سنجش سرمایه فکری از پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری  بونتیس  (1998)  استفاده شده است. داده ‌های این پژوهش با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین ابعاد فرهنگ سازمانی (درگیر شدن در کار، سازگاری سازمانی، انطباق ‌پذیری سازمانی، مأموریت یا رسالت سازمانی) و سرمایه فکری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

 

Abstract:

 

The main objective of this study is to examine the relationship between organizational culture and intellectual capital in the Islamic Republic of Iran News Agency-IRNA. In terms of purpose, the present research is applied and in terms of the method of collecting research information, it is a descriptive survey.  The statistical population of this study includes all staff members of the Islamic Republic of Iran News Agency-IRNA and the statistical sample of this study is 132 people. In this research, the Denison Organizational Culture Survey (2000) was used to measure organizational culture and a Standard Questionnaire Intellectual Capital (Bontis, 1998) was adopted to measure the Intellectual Capital. The data from this research was analyzed using Pearson's correlation test and regression. The results showed that there is a positive and meaningful relationship between dimensions of organizational culture (work engagement, organizational compatibility, organizational adaptability, organizational mission) and intellectual capital.

 

Keywords: Organizational Culture, Intellectual Capital, Islamic Republic of Iran News Agency - IRNA

 

 

 

دانلود مقاله

 

 

 

 

https://www.civilica.com/p/84846
برچسب‌ها: فرهنگ سازمانی, سرمایه فکری, خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران- ایرنا, ,
[ 16 / 6 / 1396 ] [ 10:38 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

جهت مشاهده آموزش نرم افزار spss روی ادامه مطلب کلیک کنید

https://www.civilica.com/p/84846
ادامه مطلب
[ 20 / 3 / 1396 ] [ 14:0 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

بسم الله الرحمن الرحیم 

خلاصه، تحلیل، نقد کتاب گریز از آزادی اریک فروم

نویسنده: حبیب حمزه

 کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش 

پست الکترونیکی: hhamzeh@ut.ac.ir

 

 

 

 

 

خلاصه کتاب گریز از آزادی (اریک فروم)

 

اریک فروم در 23 مارس سال 1900 در یک خانواده بنیادگرای یهودی در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. پدرش بازرگان و پدربزرگش یک خاخام یهودی(روحانی یهودی بود.) خود او نیز در دوران کودکی طلبه مخلص تورات بود. همانند فروید او نیز در دوران جوانی آثار تلخ عضویت در گروه اقلیت را تجربه کرد. با اینکه بعد ها پیوند سازمان یافته او با مذهب قطع شد، تاثیر تجربه های مذهبی اولیه در آثار او کاملا مشهود است. فروم در زمینه جامعه شناسی و روانکاوی در دانشگاه مونیخ، فرانکفورت، هایدلبرگ به درجه دکترا رسید و از هگل و مارکس و فروید تاثیر پذیرفته است.

مقدمه:

اریک فروم در این کتاب به بررسی آزادی انسان و مخصوصا عناصر مخالف با رشد و پرورش انسان و انسانیت می پردازد و با توجه به اسم کتاب (گریز از آزادی) به شرح و تفصیل آن و تعاریف مرتبط با آن پرداخته است.

داشتن آزادی با علاقه تسلیم در حصول لذت و منفعت، قدرت چه رابطه ای دارد؟ انسان موجودی خواهان آزادیست و این آزادی را چگونه به دست می آورد؟ آیا خواسته های انسان چون داشتن آزادی و خواسته های دیگری چون تسلیم در مقابل لذت های نفسانی، منفعت شخصی و قدرت وجود دارد؟ آن حس یا قدرت درونی انسان که در مقابل عوامل مختلفی همچون قدرت های موجود با داشتن انرژی تدافعی یا تسلیم در برابر آنها چگونه در انسان نهادینه می شود و در مقابل آنها چه عکس العملی را از خود نشان می دهند و این عکس العمل  با چه هدفی نمود پیدا می کند و یا به عبارت دیگر چگونه و چه عاملی برای ایجاد شدن این عوامل در انسان شکل می گیرد، که می توان اشاره ای اعم از تشنه قدرت و تمح بیشتر برای داشتن قدرت در انسان داشت که عاملش چیست و چگونه انسان چنین خصوصیاتی را در خود می پروراند و به سمت خواسته های نفسانی شهوت ارضا نشدنی گام بر می دارد؟

برای پاسخ به چنین سوالهایی در این کتاب تنهایی انسان یکی از مهمترین مباحث این کتاب می باشد که تنهایی انسان را به تصویر می کشد و بررسی می کند، تنهایی چیزی است واقعی و غیر قابل انکار که از بدو تولد انسان تا انتهای عمرش با او بوده و هست و انسان ذاتن از تنهایی هراس دارد و حسی است که از کودکی با فرزند انسان همراه بوده و خطریست برای تهدید آن و ارتباطات تنها ابزاری ست برای جدایی از تنهایی و مولفه های آن برای بر قراری ارتباط با دیگران و هم نوعان خود می باشد همانطوری که جنین در رحم مادر توسط ناف از مادر تغذیه می کند تا رشد کافی جهت تولد و وارد شدن به دنیای دیگری چون اجتماع می باشد که این نشانه ای از وابستگی مطلق به مادر را دارد و نظامی سازمان یافته و حساب شده در دنیا که به طور زنجیره وار و تکمیل کننده که غایت و هدفی را دنبال می کند که این نظام در تمامی ذرات و ماهیت پدیده ها به صور مختلفی قابل تجلی می باشد و هدف رسیدن به یک نتیجه مطلوب و رضایتمند است، کودک از بدو تولد نیاز به دیگران دارد تا آخر عمر همین نیاز داشتن و وابسته بودن به هم نوع خود و همکاری و حضور در جامعه ای دوم بجز خانواده که اجتماع معرفی می شود برای بر قراری ارتباط با دیگران حسی به عنوان متمایز بودن با طبیعت را در انسان ایجاد می کند. اریک فروم تحولات بزرگ اجتماعی را که صرفا معلول عوامل روانی می دانند و همچنین با کسانی که فقط بر عوامل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی در تحلیل پدیده ها تکیه می کنند مخالف است. آدمی به اجبار خود را با جهان مقایسه می کند که احساس حقارت بهش دست می دهد. اگر نتواند خود را با نظامی که ساختار نظامند دارد به زندگیش معنی و جهت بدهد حس آزادی، قدرت و توانایی در زندگی او به جزئی گرایانه و منفعل و نا کار آمد و یا فلج خواهد شد.

 

https://www.civilica.com/p/84846
برچسب‌ها: خلاصه, تحلیل, نقد, کتاب گریز از آزادی, اریک فروم,
ادامه مطلب
[ 7 / 12 / 1395 ] [ 15:53 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

بسم الله الرحمن الرحیم

نگرش ها و نظریه های انتقادی تئودور آدورنو از باب زیبا شناختی موسیقیایی

نویسنده: حبیب حمزه 

 کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش

پست الکترونیکی: hhamzeh@ut.ac.ir

 

 

 

چکیده:

آدورنو یکی از فیلسوفان و جامعه شناس نئومارکسیست آلمـانی که عمده آرای او به سالهای (69-1903) برمیگردد علاوه بر اینکه آدورنو پژوهش ها و تحقیقاتی ارزشمندی در زمینه علوم اجتماعی، فلسفه و علوم انسانی انجام داده است در حوزه فلسفه هنر و زیبا شناسی نیز تحلیلها و الگوهای نظری و رویکردهای پیچیده و درخور تاملی ارائه کرده است به همین سبب در این نوشتار با اشاره به نظریات فلسفی وی در قالبهای متنوعی چون اندیشه های آدورنو، تاریخچه مکتب فرانکفورت، مارکسیسم و ارتدوکس، دیالکتیک روشنگری و دیالکتیک منفی، صنعت فرهنگ، نخبه گرایی آدورنو، نقش انتقادی هنر، گفتمان هنری، اخلاق صغیر را مورد بررسی قرار داده ایم

 

مقدمه:

آدورنو در موسیقی و هنر موضع رادیکال و انتقادی داشت و در حوزه جامعه‌ شناسی به بررسی تضادهای اجتماعی که بر مردم سنگینی می‌کرد، علاقه‌مند بود. درکتابی به نام ( شخصیت اقتدارمنش ۱۹۵) که با همکاری متفکران دیگری از جمله الزه فرنکل-برونسویک نوشته‌ است رویکرد فاشیستی را از طریق توصیف شخصیتی خشک و دنباله ‌رو که مطیع قدرت فرادستان اما تهدید کننده فرودستان است بررسی می‌کند. فلسفه آدورنو به شدت تحت تأثیر هگل است و تنش دیالکتیکی میان فرد و جامعه و عام و خاص را بررسی می‌کند. اما از سوی دیگر همانند مارکس ادعای هگل درباره آشتی ‌پذیری این اضداد را رد می‌کند. «دیالکتیک نفی کننده»آدورنو هرگونه امکان سنتز نهایی وآشتی قطعی را انکارمی‌کند.

او پس از مهاجرت به آمریکا دراثر فشار نازیسم به مطالعه فرهنگ تودهای در شکل آمریکایی و سوداگرانه آن پرداخت و سازمان اقتصادی واجتماعی سرمایه‌داری جدید را به‌ عنوان نظامی که گرایش دارد به نظامی فراگیر و بسته تبدیل شود تحلیل کرد. به عقیده او صنعت فرهنگ، سینما و دیگر رسانه‌ها با دستکاری و جهت‌ دهی اذهان، تصویری دوزخی از جهانی تحت کنترل فزاینده را ترسیم می‌کنند. به نظر او در واکنش به این جهان سرکش و خود ستیز باید به بسیج همه‌جانبه عقل فلسفی پرداخت.

اما عقل علمی و محاسباتی خود بخشی از مشکل است. او درکتاب دیالکتیک روشنگری ۱۹۷۴ که با همکاری هورکهایمر نوشته شد، کوشید برای این پرسش پاسخی بیابد که چگونه عقلانیت روشنگری در اوج خود در قرن بیستم می‌تواند جنبش ناسیونال سوسیالیسم را پدید آورد. از دیدگاه این دو متفکر، روشنگری روندی دیالکتیکی و خود برانداز است، زیرا عقل روشنگری با محروم ساختن خود از هر ارزش ما بعد طبیعی و آیینی، و ستایش قدرت و سود به ‌عنوان غایت، ناگزیر به «تمامیت‌خواهی» در اشکال گوناگون آن منجر می‌شود. البته آدورنو جنبش روشنگری را نقطه شروع شکل ‌گیری خصلت سرکوب‌ گرانه عقل نمی‌دانست بلکه ریشه‌های آنرا به سر آغاز فرهنگ‌ های غربی نسبت می‌داد. آدورنو با چنین اندیشه‌هایی به‌ عنوان یکی از رهبران فکری جنبش چپ جدید در دهه۱۹۶۰در آلمان غربی محسوب می‌شود. ستایش او از تناقض نمایی (پارادوکس) در اندیشه پست مدرن تأثیر نهاده ‌است.

از شاگردان مشهور و ایرانیِ آدورنو، می‌توان به منوچهر جمالی اشاره کرد(ویکی پدیا)

 

ارائه شده در مجله علمی و پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی (سال چهارم)

 

https://www.civilica.com/p/84846
برچسب‌ها: آرای آدورنو, مکتب فرانکفورت, نظریه های انتقادی, صنعت فرهنگ, دیالکتیک روشنفکری و منفی,
[ 7 / 12 / 1395 ] [ 15:25 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

سم الله الرحمن الرحیم

کاربرد نظریه های استراتژیک در سازمانهای رسانه ای 

نویسنده: حبیب حمزه 

 کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش

پست الکترونیکی: hhamzeh@ut.ac.ir

ارائه شده در پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت اقتصاد و حسابداری

(سن پترزبورک - روسیه)

 

چکیده:

در عصر حاضر رسانه های ارتباط جمعی چه مکتوب و چه غیر مکتوب با تغییرات و تحولات پر شتاب، عمیق و گسترده در تمامی ابعاد مختلف زندگی بشر منجربه ظهور محیط استراتژی کاملا متفاوت شده است که همین استراتژی بر گرفته از فرهنگ سازمانی میباشد، در واقع فرهنگ سازمانی در سازمان های دولتی زمینه ساز مناسبی برای اجرا و به کارگیری نظریه های استراتژی مختلف اعم از پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده به نحو مطلوب، بروز خلاقیت ها، ابتکار و تصمیم گیری چه در بین عوامل رسانه ای و چه در ایجاد ساختار محیطی متناسب با شرایط تهدیدی و فرصتی. بر اساس تغییرات دایمی محیط استراتژیک خارجی و داخلی سازمان و چگونگی تاثیر آنها بر تخصیص بهینه منابع و اعضای سازمان است.

در این مقاله به بررسی اثر بخشی کاربرد نظریه های استراتژی از ابعاد مختلف به آن پراخته شده است. و نتایج به دست آمده از این پژوهش نشانگر تاثیر مستقیم نظریه های استراتژیک بر حافظه سازمانی و سرمایه اجتماعی می باشد.

 

دانلود مقاله از پایگاه علمی سیویلیکا

دانلود مقاله از پایگاه علمی جهاد دانشگاهی

https://www.civilica.com/p/84846
برچسب‌ها: بررسی تاثیر, نظریه ها, استراتژیک, سازمانهای دولتی,
[ 18 / 7 / 1395 ] [ 15:12 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

بسم الله الرحمن الرحیم

نظریه ها و نگرش های انتقادی به جامعه اطلاعاتی

نویسنده: حبیب حمزه 

 کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش

پست الکترونیکی: hhamzeh@ut.ac.ir

 

چکیده:

مورخان نشان داده اند که حداقل دو انقلاب صنعتی در تاریخ جهان به وقوع پیوسته است. انقلاب نخست در اواخر قرن هیجدهم به وقوع پیوست که مشخصه اصلی آن نیز شکل گیری تکنولوژی جدیدی همچون ماشین بخار، صنایع نساجی و شکل گیری ماشین (به جای کار با دست) بود.

انقلاب دومتقریبا صد سال بعد روی داد که در آن اختراع برق، موتورهای احتراق و اتومبیل همراه و تاثیر گذاری بی سابقه بود. مجموعه ای که زمینه را برای شکوفایی اختراعات در مقیاس های کوچک (کشاورزی، صنعت و ارتباطات) فراهم کرد.

طی جنگ جهانی دوم و پس از آن، با افق های جدیدی در انقلاب صنعتی نوین مواجه شدیم که در عرصه الکترونیک رخ داد (اگر چه سال ها قبل تلفن توسط بل – 1876 – و رادیو توسط مارکونی – 1898 – شکل گرفته بودند). شکل گیری نخستین کامپیوتر، هسته اصلی انقلاب تکنولوژی اطلاعات در قرن بیستم را بنا نهاد و از دهه 1970 این تکنولوژی ها در سطحی گسترده انتشار یافتند.

شرایط جدید برآمده از تکنولوژی های نوین ارتباطات، منجر به شکل گیری فضایی جدید در مناسبات و روابط اجتماعی شده است که هم عرض با فضای واقعی عمل می کند اما وسعت عمل و سرعت آن به مراتب بیشتر است. برخی این فضای جدید را "فضای مجازی" می نامند. منظور فضای فراتر از جغرافیا و فضای غیر واقعی است که مبتنی بر تصویر، کلام یا صوت، مفهوم یا متن و موسیقی می باشد و می تواند ارتباط یکسویه یا دو سویه و همزمان یا غیر همزمان را بین دو طرف که می توانند هویت مشخص یا نا مشخصی داشته باشند و در فواصل نا مشخصی از هم قرار دارند، بر قرار نماید. بنابراین "قابلیت ارتباطی" بالایی در این فضا قابل حصول است و در طیفی از ارتباط یکسویه غیر ارادی و تحمیلی تا ارتباط دو سویه شفاف و مشاکت جویانه، شکل می گیرد. ماهیت اصلی آن فرامرزی و غالب بر فاصله مکانی است و در زمان صرفه جویی می کند و علاوه بر اینها به شدت به سمت کنترل گریزی تمایل دارد.

در عصر فناوری هاي نوین ارتباطی برخلاف دوران شفاهي و كهكشان گوتنبرگ كه ارتباط از منبع پيام ( مانند نشريات، راديو، تلويزيون، تلفن و تلگراف ) يكسويه بود و گيرنده پيام نمي توانست بازخور (Feed back ) داشته باشد، اكنون با ايجاد سيستم هاي نوين مانند تلفن تصويري و تله كنفرانس، امكان ارتباط جمعي دوسويه فراهم شده است. بزرگراه هاي اطلاعاتي، همچنين نوعي بازگشت به ويژگي هاي ارتباطات فردي با واسطه را فراهم كرده اند.

 

 

 

 

 

https://www.civilica.com/p/84846
برچسب‌ها: نظریه, نگرش, انتقادی, جامعه, اطلاعاتی,
ادامه مطلب
[ 15 / 6 / 1395 ] [ 12:37 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

 

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

نام و نام خانوادگي نويسنده  (حبیب حمزه)

عنوان مقاله: تاثیر فرهنگ سازمانی در سازمان های رسانه ای

کارشناس ارشد مدیریت رسانه - دانشگاه تهران، پردیس بین المللی کیش

آدرس پست الكترونيك نويسنده (hhamzeh@ut.ac.ir)

ارائه شده در پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت،اقتصاد، و حسابداری(سن پترزبورک روسیه)

 

 

چکیده:

در رسانه هاي ارتباط جمعی به ویژه سازمان های رسانه ای چه مکتوب و چه غیر مکتوب ویژگی مهم این سازمان ها فرهنگ و فرهنگ سازمانی آن می باشد.فرهنگ سازمانی  روح حاکم بر سازمان است و برای پیشرفت، توسعه و تحقق اهداف از پیش تعیین شده هر سازمانی به خصوص سازمانهای رسانه ای حائز اهمیت بوده و برای تدوین و اجرای برنامه ریزی جامع در چهار چوب استراتژی های قوی تاثیر گذار می باشد.در واقع فرهنگ بستري براي زمینه سازي تمامی استراتژیها است که هم داخل و هم برون سازمانی را تقویت و باعث توانمند سازي و ایجاد روابط صمیمانه بین کارکنان و مخاطبان و ذی نفعان آن سازمان می شود و یا به دلیل عدم توجه به مباحث فرهنگی سازمان موجب تضعیف و کاهش مخاطبان خود منجر می شود.  فرهنگ از کلمه: cultureو خود آن نیز از culturate یعنی کاشتن گرفته شده است و شامل ارزشها، هنجارها، بایدها، نبایدهای که یک جامعه نسبت به آن مقید می باشد مربوط می شود و کارکنان محیط بیرونی تغییر فرهنگ سازمانی را تحت تاثیر قرار می دهد.فرهنگ سازمانی در سازمانهای رسانه ای نکته آغازین برای بررسی کلیه فعالیتهای کاری که در چهار چوب سیاستهای سازمانی  است انجام می شود که در این مقاله به ابعاد مختلف فرهنگ سازمانی پرداخته شده است.برای درک بهتر از تاثیر فرهنگ سازمانی در سازمان های رسانه ای، در این مقاله  مقایسه ای اجمالی بین دو شبکه خبر خارجی  BBC,CNN و شبکه های داخلی: شکبه خبر و پرس تی وی مورد بررسی قرار گرفته است. و نتایج به دست آمده نشان دهنده تاثیر فرهنگ سازمانی بر سرمایه های فکری و اجتماعی هست که بین این دو عامل  رابطه ای  مستقیم و اثر گذاری برای  توسعه و پیشرفت سازمان ها ی رسانه ای وجود دارد..

واژگان كليدي: تاثیر، فرهنگ، سازمان، رسانه

 

 

The Impact of Organizational Culture in Media Organizations

 

An important feature of the mass media, particularly media organizations, both written and unwritten, is their culture and organizational culture. Culture is the spirit of an organization and it is important for the progress, development and achievement of predetermined goals of any organization, especially media organizations. Developing and implementing a comprehensive plan within the framework of strong strategies is effective. In fact, culture is the basis for the planning of all strategies, it strengthens the relationships both inside and outside the organization, creating and empowering cordial relations between employees, audiences and stakeholders of the organization. In case of not paying attention to cultural issues the organization will be weakened and its target audience will be reduced.
The word culture is derived from the Latin word "Cultura" which means cultivation and agriculture. Culture includes values, norms, and "the do's and don'ts" that a society is bound to and its impact on the staff, the external environment, and the organizational culture has been investigated. Organizational culture in media organizations is the starting point for all the activities within the framework of organizational policies. In this article the various aspects of organizational culture are discussed.
To better understand the impact of organizational culture in media organizations, in this article a brief comparison has been made, between two foreign news channels; BBC& CNN and the internal networks; News Network and Press TV. The results reflect the impact of organizational culture on intellectual and social capital and indicates a direct and effective relationship between the two factors in the development of media organizations.

Keywords: Impact, culture, organization, media

 

 

دانلود مقاله از پایگاه علمی سیویلیکا

 

دانلود مقاله از پایگاه علمی جهاد دانشگاهی

 

https://www.civilica.com/p/84846
برچسب‌ها: تاثیر, فرهنگ, سازمان, رسانه,
[ 10 / 4 / 1395 ] [ 19:57 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

 

 تمدن به كار گرفت، «ادوارد بانت تايلورEdward bunt tylor» مردم‌شناس انگليسي بود كه در سال 1871 ميلادي با انتشار كتاب Primitive Culture فرهنگ را به عنوان مجموعه‌اي كامل، شامل دانش، عقايد، هنر، اخلاق، قانون، آداب و رسوم و توانايي هايي كه بشر به عنوان عضوي از جامعه آنها را اخذ مي‌كند، معنا كرد.(1)

تعريفي كه تايلور از فرهنگ ارائه داده، اگر چه تعريفي ماهوي نيست، اما شامل تمامي قلمرو آن و مورد قبول جامعه‌شناسان و ساير علوم است.
[جامعه‌شناساني كه دستاوردهاي مادي و معنوي را ملاك تعريف فرهنگ مي‌دانند]
«نشريه: انديشه حوزه»                     «مؤلف: محمد حسين پژوهنده/صفحه: 79، 78»


https://www.civilica.com/p/84846
ادامه مطلب
[ 9 / 3 / 1395 ] [ 10:59 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

حبيب حمزه رئیس اداره اطلاع رسانی
آرشيو مطالب
فروردين 1398
آبان 1397 شهريور 1397 خرداد 1397 فروردين 1397 اسفند 1396 بهمن 1396 آذر 1396 مهر 1396 شهريور 1396 خرداد 1396 اسفند 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391
لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 47
تعداد آنلاین : 1