ارتباطات رسانه ای
آخرين مطالب
ژورنال جواهرات

 

 

برای آنهائیکه به سلامتی خود ارزش قائلند

 

چکیده سخنان آقای دکتر خدادادی در آذرماه 82

 

این مقاله را حتما" مطالعه کنید

 

 

غذاهای مضر و ممنوع برای انسان

1-       چای:امروزه بیشتر ناراحتی ها و بیماریها که باعث مرگ و میرانسان ها میشوند بیماریهای قلبی عروقی میباشد . و متاسفانه کسانیکه دچار سکته های قلبی میشوند معمولا" چای زیاد مصرف میکنند  و آماری که از بیمارستان شهید رجائی بدست آمده نشان میدهد که همه بیماران قلبی چای زیاد مصرف نموده اند . تا کنون 65 نوع بیماری در مورد چای شناسائی شده است . چای گیاهی است سمی که هیچ موجودی بجز انسان آنرا مصرف نمیکند . و از زمانی که چای کاشته میشود ، تا زمان برداشت ، برگ چای به هیچ نوع آفتی گرفتار نمی شود و سمپاشی نیز نمیشود و روی حیوانات نیز امتحان شده و برگ چای همراه دیگر علوفه به حیوان داده شده و از دهنشان بیرون انداخته اند. چای دارای ماده ای بنام پلی پنول است که یک ماده آروماتیک حلقوی و سرطان زا میباشد که به اشتباه به آن آنتی اکسیدان نیز میگویند (( ولی آنتی اکسیدان به گروه ویتامیها گفته میشود)) . و دارای دو ماده دیگر نیز بنامهای کزانتین و هیپو کزانتین است. خوردن زیاد چائی باعث پوکی استخوان ، سنگ کلیه ، دیسک کمر وتومور های مغزی میشود. چناچه کسی یک عدد از بذر چای بخورد آنگونه است که برای همیشه از چای بیذار خواهد شد.
 
2-       غذا های دارای مواد افزودنی: در دنیای کنونی آلوده ترین موادی که ما مصرف میکنیم مواد غذائی است .  دلیلش اینست که مواد افزودنی مجاز که بر روی اکثرمواد غذائی می بینیم بنام EDTA اتیلن دیامین تتراسیلیک اسید است و این مواد اجازه نمیدهند که مواد غذائی خراب بشوند . و باعث کم خونی در بدن میشوند. اقلام این مواد غذائی متاسفانه زیاد است ولی مهمترین آنها کنسرو و کمپوت است.
 
3-       نوشابه: دارای ترکیباتی به این ترتیب است   1 – بنزوآت سدیم که ماده آروماتیک حلقوی و باعث نگهداری گاز CO2 میشود و در کپسولهای آتش نشانی از آن استفاده میشود . 2 – گاز CO2 3 – قند های راست گرا مثل شکر معمولی 4 – رنگهای مجاز .
 
4-       رب گوجه فرنگی: رب های آماده دارای استات سدیم هستند که کندی ذهن و شعور میاورند . و رب های خانگی چنانچه در ظروف آلومینیم درست شوند بخاطر دارا بودن ترکیبات آلومینیم باعث آلزایمر و کندی ذهن میشوند و در کل بدلیل اینکه برای درست شدن رب ، مدت زیادی آنرا می جوشانند دیگر مواد مفیدی در آن وحود ندارد . ظرفهای روی بهترین ظروف جهت این نوع کارها هستند. و درمجموع بهتر است از گوجه فرنگی تازه استفاده گردد.
 
5-       بیسکویت: دارای کربنات آمونیم ( پیکینگ پودر ) است و فرمول آن CO3NH است واز ترکیب CO2   با NH3 بوجود میآید . و NH3 نیز ماده ای است زائد در بدن که از بدن بوسیله ادرار دفع میشود. بااینهمه این سم را به بیسکویت وکیک . پیتزا اضافه میکنند و مردم هم نوش جان میکنند.
 
6-       جوش شیرین:  جوش شیرین ( بیکربنات سدیم ) به نان اضافه میکنند و باعث کم خونی میشود . برای تشخیص نانی که جوش شیرین دارد یا نه ! به این طریق می فهمیم که اگر بعد از 24 ساعت نان را با دو دست کشیدیم و نان کش آمد بمعنی آنست که دارای جوش شیرین است و اگر کشیدیم ترد بود و زود پاره شد یعنی این نان بدون جوش شیرین است .  
 
7-       مایکروویو یا مایکروفر: براساس امواج مایکرو ویو عمل میکند که در مخابرات  برای ارسال اطلاعات مخابراتی و در هوا پیما برای کشف دشمن از آن استفاده میگردد . ما در واقع نه میخواهیم در آشپزخانه اطلاعات ارسال کنیم و نه میخواهیم که دشمنی را شناسائی کنیم.
 
8-       سوسیس ، کالباس ، شکلات ، شیرینی و پیتزا: خوردن این اقسام غذا ها باعث کابوس های بد و مشمئز کننده در خواب  و تومور های مغزی خواهد شد.
 
9-       سفره های سفید آموزشی در تلویزیون: بعلت اینکه در آموزش این سفره ها بدون دلیل علمی انواع مواد خوب و بد بهم آمیخته میشود ، بجز اینکه تولید آلرژی و بیماری نماید هیچگونه ارزش غذائی یک غذای سالم را نخواهد داشت  بهتر است که این سفره را سفره سیاه نامگذاری کنیم وبجا است که این برنامه های آموزشی را اصلا" نگاه نکنیم . و هرنوع مواد غذائی که در تلویزیون تبلیغ میشود نباید بخوریم مانند ماکارونی و ....
 
خداوند میفرماید که ای انسان غذای خود را بشناس.
 
- در روده انسان سه ماده تولید میشود : 1 – الکل 2 – ویتامین D 3 – ویتامین K 
 
 االکل از عامل OH قند یا هر شیرینی دیگر که دارای قند راست گرا باشد ساخته میشود و آنهائیکه سردرد دارند بهتر است که از خوردن قند های راست گرا ( قند و شکر معمولی ) خود داری کنند تا سردردشان خوب شود .
 

 

-          کسیکه ایمان بیاورد خداوند او را از ظلمت و بیماریها بیرون میاورد و در نور قرار میدهد ( سوره نور آیه 35). چنانکه خداوند خود نور است.
 
-          باز خداوند میفرماید: کسانی که در راه خدا تلاش و کوشش کنند ما راه را برایش نشان میدهیم.
 
-          از جلوی این مغازه ها سعی کنید حتی گذر نکنید چه برسد که وارد آنها شوید.
 

 

10- سرخ کردنی: همه غذا ها را آب پز تهیه و میل کنید و از زود پز نیز استفاده نکنید زیرا فشار داخل زودپز باعث از بین رفتن مواد مفید آن میشود.
 
ادامه دارد........

 

-          چنانکه در مقاله شماره یک نیز گفته شد خداوند غذای اصلی انسان را از گیاهان قرارداده است. ولی گوشت حیوانات نیز تا حدودی تاکید شده است. ولی در مصرف این گوشت نباید طوری زیاده روی نمود که از حدی که خدا برای سلامتی انسان تعیین نموده است خارج شد. ما باید یاد بگیریم که چگونه وارد قرآن بشویم و چگونه از آن سربلند بیرون بیائیم وچگنه مطالب آنرا کاربردی کنیم.  باور داشتن و عمل نمودن به دستورات قرآن در هر زمینه داشتن ایمان به آن و کاربردی کردن دستورات آن است. خداوند میفرماید : خداوند ولی و سرپرست کسانی است که به او ایمان آورده باشند. از حضرت علی (ع) است که میفرمایند: ایمان سه مرحله دارد. 1 – اقرار به زبان ( تشهد ) 2 – باور قلبی 3 – عمل به باور
-          1 – قنادی 2 – ساندویچ فروشی 3 – مرغ فروشی
https://www.civilica.com/p/84846
[ 28 / 8 / 1393 ] [ 10:27 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

 مقاله3

سلامتی و قرآن
 

 

 
تحریر چکیده سخنان آقای دکتر خدادادی با اندکی دخل و تصرف
 

 

 

غذاهائی که نباید بخوریم : چای ، سرخ کردنی ، شیرینی جات  ، شکلات ، سس ، رب گوجه فرنگی ، ترشی ، غذاهای فریز شده ، غذاهائیکه با زود پز پخته میشوند ، ساندویچ ، مرغ ، نوشابه ، دوغ ، ماست ، مایعات همراه با غذا ، غذاهای دارای مواد افزودنی  مثل کمپوت و کنسرو ، بیسکویت ، نانهای دارای جوش شیرین ، برنج سفید ، سوسیس و کالباس و پیتزا برای اینکه بدن و دستهای شما زیاد عرق نکند ماست و چای نخورید. در خون انسان آنزیمی بنام LDH

 
در مقاله شماره 2 به مضرات چای اشاره شد . در ادامه باید بگوئیم که در مناطقی مانند آذربایجان ، خراسان ، گنبد بعلت اینکه چائی زیاد میخورند وآنهم اکثرا" 4 الی 5 لیوان و قبل از غذا و بصورت داغ میل میکنند در این مناطق سرطان مری شیوع دارد. بعضا" از قول دانشمند ها ، در رسانه ها میگویند که مثلا" 3 ویا 5 لیوان چای در روز از سرطان پیشگیری و یا درمان میکند . اگر اینطور باشد ،پس چرا اینقدر شیمی درمانی و رادیوتراپی در این کشور برای مریضهای سرطانی انجام میشود ؟ بیایند بجای 5 لیوان 50 لیوان چای بدهند تا زود تر خوب شوند. اگر کسانیکه میخواهند فشار خون آنها زودتر پائین بیاید صبح ناشتا یک لیوان چائی بدون قند بخورند ببینند آیا جهارتا پله را براحتی میتوانند پائین بروند؟ البته که نه! زیرا اسید معده آنها آنقدر زیاد میشود که کار مغز را مختل میسازد.
 
غذا بطور عجیبی در جسم و روح انسان اثر مستقم دارد.
 
سوره بقره آیه57 میفرماید: هر کسی غذای بد بخورد به خودش ظلم کرده است.
 
سوره بقره آیه61 میفرماید: هرکس غذای بد بخورد به ذلت می افتد.* مثل قوم بنی اسرائیل *
 
سوره مومنون آیه51 میفرماید: ای پیامبر اول غذای پاک بخور تاعمل صالح انجام دهی.
 
پس عمل ما در گرو غذاهائی است که میخوریم.
 
چه غذائی را بخوریم که مناسب برای سلامتی جسم و روح ما باشد؟ در اینجا چند تاغذا برای علاقمندان توصیه میشود.
 

 

 
1.    شیر بادام :** برای آرامش عصاب ، نشاط آور و مقوی مغز **
 
مغز بادام خام 50 گرم ( خیس شده و پوست کنده ) + عسل سه قاشق غذاخوری + آب سرد چهارلیوان.
 
همه را در مخلوط کن ریخته و پنج دقیقه هم میزنیم. و بعد بمقدار مناسب نوش جان میکنیم .
 
این شیر را نباید بیشتر از 24 ساعت نگهداری نمود بدلیل اینکه عسل دارای جوهر مورچه است و ترشیده و کپک میزند.
 
تشخیص عسل خوب : اگر عسل را از یک ظرف به ظرف دیگر بریزیم و ظرف دوم پر از حباب شد یعنی این عسل خوب است. ولی اگر بدون حباب بود آن عسل خوب نیست.
 
ضمنا" عسل خوب در مدت طولانی شکرک می زند.
 
اگر عسل را با آب بالاتر از 65 درجه مخلوط کنند ، ماده سمی بنام هیدروکسی متیل فورفورات تولید میشود.
 
یعنی عسل را هیچ موقع نباید داغ کرد.
 
1.      آش جو مخصوص : جو پوست کنده دو پیمانه + گندم با پوست یک پیمانه + بقیه حبوبات هرکدام نصف پیمانه + سبزی آش یک کیلو + پیاز یکعدد متوسط + دو یا سه حبه سیر .
 
بعد از جوشیدن ادویه و نمک اضافه میکنیم و سبزی ها را با مقداری پونه کوهی در ده دقیقه آخرمیریزیم .
 
هنگام خوردن یک الی دو قاشق روغن زیتون و کمی کشک وپودر گردو اضافه میکنیم وبعد از خوردن نیز سه الی چهار عدد خرما میخوریم .
 
اگر در رژیم غذائی ما این غذا قرار گیرد هیچ موقع به پا درد و آرتروز ، پوکی و سائیدگی ستخوان دچار نخواهیم شد.
 
2.    کالاجوش : ( غذای 8 نفر)
 
کشک 250 گرم  ( کشک خشک خیس خورده) + 150 گرم مغز گردو + 1 عدد پیاز + 1 حبه سیر .
 
همه را در مخلوط کن ریخته هم میزنیم و بعد از جوشاندن کافی وآماده شدن 2/1 استکان روغن زیتون + 1 قاشق پونه کوهی اضافه میکنیم. و بعد از خوردن 3 الی 5 عدد خرما میخوریم.
 
این غذا برای مداوای پادرد ، زانودرد و آرتروز بسیار مفید است. و توصیه میشود که هفته ای یکبار استفاده شود.
 
ما باید غذا خوردن را یاد بگیریم
 
چگونه غذا بخوریم که هم غذای خوب بخوریم ، هم سیر شویم و هم لاغر شویم.
 
  • از آلودگیها بدور باشید و غذای درست و خوب بخورید
     
  • روزانه در شرایط آب و هوای معتدل حد اقل 6 لیوان آب بنوشید . نیم ساعت قبل از غذا و دو الی دو و نیم ساعت بعد از غذا.در اینصورت هرگز به ناراحتی معده دچار نخواهید شد. در غیر اینصورت ممکن است به ناراحتی معده و یبوست دچار شده و عینکی نیز بشوید.
     
  • گوشت حیوانی را حد اکثر هفته ای یکبار بخورید و از گوشت گوسفند استفاده کنید.
     
  • هفته ای یکبار ماهی یا میگو بخورید.
     
  • روزی چند قاشق جوانه گندم بخورید. دچار ریزش مو نخواهید شد.
     
  • سالاد را قبل از غذا بخورید.
     
  • درصورت استفاده از از عطریات از نوع طبیعی آنها استفاده کنید (مثل گل محمدی ، یاس ،شب بو و........)
     
  • از دئو دورانت ها استفاده نکنید زیرا از گاز فرئون که در یخچالها استفاده میشود در آنها بکار رفته است و باعث آسیب به کلیه ها و پوست میگردد.
     
  • از مواد آرایشی سعی کنید استفاده نکنید . از نظر مواد اولیه دونوع لوازم آرایشی وجود دارد.
     
  1. یک نوع لوازم آرایشی وجود دارد که در فرانسه تهیه میشود که مواد اولیه آن از جنین کودک تهیه میشود که اگر واقعا" پیداشد آنها خوب هستند.
     
  2. نوع دوم لوازم آرایشی که در داخل ایران تولید میشود مواد اولیه آن از قطران کک استفاده شده در ذوب آهن تهیه میشود. که بسیار مضر است.
     
  • برای پخت غذا از زودپز استفاده نکنید زیرا حرارت و فشار بالای داخل زودپز باعث از هم پاشیدگی سلولهای مواد غذائی میشود و سرطان زا است.
     
  • در هر وعده یک نوع غذا بخورید.
     
  • از صابونهای رنگی استفاده نکنید . صابون زیتون و بادام بهتر است.
     
  • در زندگی باید سعی کنید آرامش داشته باشید. چگونه؟ اولین و مهمترین مکان لزوم وجود آرامش منزل و محل زندگی انسان است. این آرامش بدست نخواهد آمد مگر با خواست و سعی خانم خانه.
     
کسانیکه میخواهند آرامش داشته باشند اول باید بیاد خدا باشند. و دمین عامل آرامش همانطوریکه گفته شد زن خانه است.
 
خداوند به زنان نعمت بزرگی عطا فرموده که خصوصیات این نعمت در مردها مشاهده نمیشود واز آن بی بهره هستند . و خداوند در قرآن دومین عامل آرامش بعد از خودش ، زن را بیان نموده است. و سومین چیزی که خداوند مایه آرامش موجودات قرارداده است تاریکی شب میباشد . زیرا بدن انسان از 75 تریلیون سلول تشکیل شده و 3/1 آن یعنی 25 تریلیون از سلولها در خون درحال گردش هستند که هر چهار ماه یکبار تعویض میشوند . ودر داخل هر سلول یک فتوسل است که به نور و روشنائی حساس است و احتیاج به تاریکی و استراحت دارند.
 
  • پنیر را در صبح نخورید و در شب همراه با خرما و مغز گردو بخورید . در اینصورت هرگز به پوکی استخوان دچار نخواهید شد.
     
  • کسانیکه آفتاب نمی بینند باید خرما همراه با مغز گردو و کشک میل کنند . زیرا ویتامین D در خرما خیلی زیاد است.

 

 

 

و.....
 
اینهمه از فواید لبنیات و مخصوصا" ماست سخن گفته میشود در حالیکه ما میگوئیم ماست نخورید. چرا؟ تاکنون 32 بیماری در مورد خوردن زیاد ماست مشخص شده است . ماست دارای مقدار زیادی (4/1 آن) اسید لاکتیک است .ودر موقع ورزش بدن خودش اسید لاکتیک تولید و در ماهیچه ها ذخیره میشود و به همان علت است که ما بعد از ورزش احساس خستگی میکنیم ،یعنی بعنوان یک نوع سنسور به ما اطلاع میدهد که فعالیت دیگر بس است .اگر کسی بعد از ورزش ماست زیادی نیز بخورد این احساس خستگی دو برابر خواهد شد زیرا اسید لاکتیک دوبرابر شده است با توجه به اینکه قلب نیز از ماهیچه ها تشکیل شده ولی خداوند متعال در ماهیچه های قلب مکانیزمی خلق کرده که اسید لاکتیک را مستفیما" به مصرف میرساند در حالیکه بقیه ماهیچه های بدن قادر به مصرف آن نیستند و باید به مرور و استراحت این اسید لاکتیک از آنها خارج و و در ارگانهای دیگر بدن مصرف یا هرنوع اعمال شیمیائی انجام شود. ولی درهرصورت اضافه نمودن بار اسید لاکتیک بیش از توانائی مصرف ماهیچه های قلب ، میتواند برای آن مضر و خطرناک باشد. مصرف زیاد ماست  در مدت طولانی باعث پوکی استخوان و یبوست میشود و ناراحتی های اعصاب و روان ایجاد میکند. اگر به صرعی ها ماست بدهید به هیچ وجه درمان نمیشوند .اگر به کسانی که مقداری تبع سرد دارند ماست بدهید دچار صرع میشوند. اگر بچه های کوچک ماست بخورند شب ادراری خواهند داشت. کسانی که ماست زیاد مصرف میکنند مانند شهرهای گلپایگان ، نجف آباد و شهرکرد اکثرا" ناراحتی های استخوانی دارند. توصیه میکنیم که از ماستی استفاده کنند که اسید لاکتیک آن گرفته شده باشد یعنی ماست چکیده.و بمقدار مناسب و کم و با مواد دیگر باشد

 

 
برای آنهائیکه به سلامتی خود ارزش قائلند

 
وجود دارد ( لاکتیک دی هیدروژنه ) که با خوردن ماست ، مقداراین آنزیم در خون بالا رفته و باعث اضطراب و ترس و وحشت و زیاد شدن عرق بدن میشود .
https://www.civilica.com/p/84846
[ 28 / 8 / 1393 ] [ 10:17 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

حبيب حمزه رئیس اداره اطلاع رسانی
آرشيو مطالب
فروردين 1398
آبان 1397 شهريور 1397 خرداد 1397 فروردين 1397 اسفند 1396 بهمن 1396 آذر 1396 مهر 1396 شهريور 1396 خرداد 1396 اسفند 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391
لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 224
بازدید کل : 87074
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 47
تعداد آنلاین : 1