ارتباطات رسانه ای
آخرين مطالب
ژورنال جواهرات

هر فردی  در زندگی خود با افراد بی مسئولیت مواجه  شده یا خواهد شد.

فرد بی مسئولیت می تواند یک همکار، عضوی از خانواده، دوستی صمیمی و حتی یک هم اتاقی باشد که با رفتار خود موجب خشم و عصبانیت ما می شود و حتی محیطی که در آن هستیم را آشفته می کند.

این افراد اکثرا دارای ویژگی های شخصیتی مشابه هستن، اغلب اوقات دیر به قرار ملاقات ها رسیده یا آن ها را از دست می دهند، ساختارها را دنبال نمی کنند، فراموش می کنند باید با فردی تماس می گرفتند، تصمیم های ناگهانی و نا آگاهانه می گیرند، عموما افکار منفی تولید می کنند و فقط اضطراب و نگرانی برای سایر افراد ایجاد می کنند .

در مواجهه با این گونه افراد، واکنش های متفاوتی می توان داشت. بعضی در مقابل بی مسئولیتی این افراد اعتراض می کنند و وارد بحث و کشمکش می شوند، برخی نیز برای دوری از جنجال، مسئولیتی که مربوط  به این افراد بوده را بر عهده می گیرند و سعی در انجام آن می کنند، در واقع روش های برخورد زیادی برای مواجهه با یان افراد وجود دارد. اما برای کنترل رفتار افرادی که تا به امروز اینگونه بوده اند و بی مسئولیتی یکی از ویژگی های ثابت شخصیتی آنها شده اس، روش هایی کاربردی وجود دارد که در هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم

1- به آنها گوشزد کنید...

باور داشته باشید یا نه، بسیاری از افرادی که بصورت مزمن بی مسئولیت اند، حقیقتا متوجه عمق آشفتگی که به وجود می آورند نیستند. بنابراین بهتر است به آنها گوشزد کنید که در نتیجه رفتار آنها چه مشکلاتی بوجود ِ آید.

این به آن معنا نیست که بخواهید آنها را تربیت کنید که چگونه عضو مسئولیت پذیری در اجتماع باشند. در این مورد تنها کافی است به آنها بگویید منجربه چه مشکلاتی شده اند که در نتیجه رفتار غیر مسئولانه آنها بوده است.

ضمنا آماده باشید مه اگر آنها در مواجه با برخورد شما آشفته شدند، به این علت است که احتمالا می دانند حق با شماست. در واقع آنها دوست ندارند با این واقعیت روبرو شوند که اشتباه کرده اند.

2- برنامه ای جایگزین داشته باشید...

عل رغم تلاش بسیار برای اینکه به افراد بی مسئولیت گوشزد کنید که چه ویژگی شخصیتی دارند، برخی از آنها باز هم بی تفاوت نسبت به شما، فقط غیر مسئولانه رفتار می کنند.

چاره کار در این شرایط این است که یک برنامه جایگزین برای مواقعی داشته باشید که آنها انتظار ات شما را برآورده نمی سازند. در هر نوع رابطه و فعالیتی که با این نوع افراد سر و کار دارید، با داشتن برنامه ای جایگزین، خودتان را از دردسر نجات خواهید داد.

3- مشارکت آنها راکاهش دهید...

گاهی اوقات بهترین دفاع در برابر بی مسئولیتی چنین افرادی حذف آنها از کارهاست. اگر می بینید یکی از افراد گروه علی رغم تلاش بقیه افراد، با بی مسئولیتی منجربه ایجاد مشکلاتی می شود، به سادگی او را از معادله خارج کنید. برنامه کایر را بدون حضور اینگونه افراد سازماندهی کنید و فقدان حضور آنها را در فعالیت مورد نظر با حضور سایرین جبران کنید.

البته نباید این نکته را فراموش کرد اگر چه این روش ها کاربردی هستند اما همه آنها برای تمام افراد قابل اجرا نمی باشند. از این روی باید متناسب با جایگاهی که این افراد در زندگی ما دارند، ویژگی های شخصیتی آنها و درجه بی مسئولیتی شان، روش متناسب را برگزید گاهی فقط یک گوشزد کرده ساده منجربه آگاه شدن این افراد شده و آنها را متوجه ضعفشان می کند. و گاهی حذف این افراد از یک موضوع، هیچ تاثیری بر آنها نمی گذارد و تنها راه حل در مواجه با این دسته افراد، آماده کردن خود از نظر روحی و فکری است . لذا راه حل چهارم را توصیه می کنیم.

4-خودتان  را از لحاظ روانی آماده کنید...

وقتی امکان عملی ساختن راه های  قبلی وجود ندارند، برای روبرو شدن با اینگونه افراد خودتان را از لحاظ فکری  مهیا کنید. در این مواقع باید پذیرفت که افرادی وجود دارند که هرکاری دوست دارند انجام می دهند، بدون توجه به حجم مشکلاتی که برای دیگران پدید می آورند. آنها طبق روش خودشان عمل می کنند و تلاش شما در جهت انجام کارها را نادیده می گیرند.

فراموش نکنید که اگر خودمان را از لحاظ فکری و روحی برای مواجهه با آنها آماده نکنیم، آنگاه هیچ پریشانی، بی نظمی و بی مسئولیتی نمی تواند ما دچار عدم تعادل کند. از  این طریق اثر منفی که رفتار آنها می تواند بر ما داشته باشد را محدود خواهیم کرد.

نویسنده: ساره پنجه - کارشناسی بالینی - پژوهشگر علوم اجتماعی

 

 

https://www.civilica.com/p/84846
[ 25 / 7 / 1394 ] [ 12:43 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

با توجه به اینکه در مصاحبه های علمی برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین مصاحبه های جذب هیات علمی، یکی از سولات گروه مصاحبه کننده، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و همچنین نمره آزمون های زبان انگلیسی و مدارک قابل قبول است، گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی بدون آشنایی با زبان انگلیسی، و کسب موفقیت و ارتقای جایگاه علمی بدون تسلط به زبان انگلیسی برای چاپ مقاله در مجله های بین المللی، امری عملا غیر ممکن است. جالب اینجاست که دلیل بسیاری از ریجکت های مقالات علمی نه به دلیل سطح پایین و بی اهمیت کار بوده بلکه غلط های گرامری در مقالات، مهمترین عامل ریجکت های زود هنگام و خارج از عرف می باشد. پس در صورت آن جای بحث نیست و باید زبان انگلیسی را به طور کامل فراگیریم تا بتوانیم به درستی صحبت کنیم و همچنین به درستی بنویسیم

اما همه ما می دانیم که منابع بسیار زیادی برای فراگیری زبان انگلیسی وجود دارد. صدها نوع کلاس و هزاران کتاب و سایت. صدها ساعت فایل صوتی و تصویری، اما آیا با این زمان محدود، فرصت برای بررسی همه آنها وجود دارد؟ قطعه خیر.

در این بین اگر معلمی متخصص داشته باشیم که بر اساس سال ها تجربه خود، از بین همه منابع موجود، بهترین را گلچین نماید و همه آنچه مهم و مفید است را از بین هزاران منبع موجود شناسایی کند و دراختیار ما قرار دهد، قطعا سود بسیاری هم از لحاظ  مادی خواهیم کرد و هم بسیار بسیار صرفه جویی در وقت و زمان ارزشمند ما خواهد شد.

در همین راستا ساعاتی پیش رایتمن کانال تخصصی ویژه ای را با نام تافل رونمایی کرد.

کانال تافل با انگیزهآموزش زبان انگلیسی از ابتدا تا انتها با همکاری چند تن از نخبگان ایران و متخصص به زبان انگلیسی و مسلط به ساختارهای آزمون های بین المللی بنا دارد زبان انگلیسی را بطور سازمان یافته و روان از ابتدا تا انتها  آموزش دهد.

با توجه به ساختار و شیوه تدریس، آموزش هایی که ارائه خواهد شد برای همه سنین، بدون پیش نیاز، قابل =فهم خواهد بود و افراد طوری آموزش خواهند دید که به سطحی برابر با آمادگی کامل برای گذراندن آزمون های بین المللی زبان نظیر آیلتس و تافل خواهند رسید.

توصیه می شود که از ابتدا یادداشت بردارید و به آنهایی که از صمیم قلب دوستشان دارید شرکت در این گروه را از همین ابتدا پیشنهاد نمایید.

آدرس کانال:

http://telegram.me/toefl

شناسایی کانال:

@TOEFL

آشنایی با کانال و سامانه اتوماتیک و تفاوت های آنها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

https://www.civilica.com/p/84846
ادامه مطلب
[ 25 / 7 / 1394 ] [ 11:34 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: . بر اساس اطلاعات پایگاه استنادی اسکوپوس تا تاریخ 10/7/1394، جمهوری اسلامی ایران در سال 2005 رتبه 28 دنیا را از لحاظ تعداد مدارک منتشر شده به زبان فارسی در اختیار داشت و از سال 2010 کمیت تولید علم منتشر شده به زبان فارسی روندی صعودی داشته به طوری که در سال های 2010 ، 2011 ، 2012 ، 2013 و 2014 به ترتیب جایگاه زبان فارسی به رتبه های 29 ، 24 ، 22 و 17 ارتقا یافته است.

 به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد جواد دهقانی با اعلام اینکه هنوز اطلاعات نهایی کمیت تولید علم در سال 2015میلادی روشن نیست افزود: کمیت تولید علم به زبان فارسی در پایگاه های استنادی بین المللی رشد داشته است که این کمیت شامل مجلات علمی  و همچنین کنفرانس هايی است که به زبان فارسی تولید و در پایگاه استنادی بین المللی نمایه سازی می شوند

 رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) گفت:. در سال 2005 از کل تولیدات علم دنیا، 87% به زبان انگیسی تولید می شد، اما این میزان در سال 2014 به 92% افزایش یافته است. زبان چینی دومین زبان علمی دنیا است و به طور متوسط 4% تولید علم دنیا به زبان چینی است. زبان اسپانیایی و آلمانی بعد از زبان چینی رتبه های بعدی را در اختیار دارند.

وی گفت: سهم زبان فارسی از کل تولیدات علم دنیا از 0.01%  ( یک صدم درصد) در سال 2005 به 0.06% ( شش صدم درصد) در سال 2014 ارتقا پیدا کرده و  در سال 2014 سهم زبان های نروژی، اوکراین، مجارستانی، اسلوونی، دانمارکی، اسلواکی، بوسنی، لیتوانیایی، رومانیایی و فنلاندی از زبان فارسی کمتر شده است.

دکتر دهقانی افزود : در سال 2014 سهم زبان عربی از تولیدات علم دنیا 0.01% ( یک صدم درصد) بود، این در حالی است که سهم این زبان در سال 2011 و 2012 حدود 0.03%  ( سه صدم درصد) بوده است، بنابراین به نظر می رسد کشورهای عربی این مسئله مهم را در سیاست های علمی خود نگنجانده اند.

 رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد: از سال 2005 تاکنون تعداد 7024 مقاله علمی به زبان فارسی در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه سازی شده است که با توجه به تعداد 298918 مدرکی که از جمهوری اسلامی ایران در این پایگاه نمایه سازی شده است باید گفت: سهم زبان فارسی 2.3% ( دو ممیز سه دهم درصد) از کل تولیدات علم کشور است.

وی افزود :در سال 2005 تعداد 226 مقاله به زبان فارسی در سطح بین المللی منتشر شده بود، اما این میزان درسال 2013 به تعداد 1514 مورد افزایش یافت که برابر با 3.7% ( سه ممیز هفت دهم درصد) از کل تولیدات علم کشور در سال 2013 است.

 دکتر دهقانی در پایان گفت: علیرغم رشد زبان فارسی به عنوان زبان علم بین الملل، کشور نیاز دارد تا گام های بزرگی در این زمینه بردارد. یکی از مناسب ترین راه های عملی برای گسترش زبان فارسی سرمایه گذاری در صنعت نشر حرفه ای است.

وی افزود :همچنین سیاستگذاری به منظور تشویق نشریات و کنفرانس های علمی فارسی یکی از راه های توسعه زبان فارسی به عنوان زبان علم است زیرا بازار نشر علم دنیا یک بازار انحصاری است و تنها هفت ناشر بین المللی بیش از 50% مقالات دنیا را منتشر می کنند، بنابراین توسعه زبان فارسی به عنوان زبان علم بین المللی نیازمند سرمایه گذاری، برنامه ریزی، آموزش و تشویق مولفه های اثرگذار در نشر علم است.

ده نشریه برتر کشور ترویج دهنده زبان فارسی به عنوان زبان علم بین الملل

ردیف

عنوان مجله

تعداد مدارک فارسی

1

Journal of Mazandaran University of Medical Sciences

883

2

Journal of Isfahan Medical School

780

3

Journal of Environmental Studies

476

4

Journal of Medicinal Plants

383

5

Tehran University Medical Journal

383

6

Iranian Journal of Obstetrics Gynecology and Infertility

370

7

Journal of Veterinary Research

330

8

Journal of Babol University of Medical Sciences

319

9

Journal of the Earth and Space Physics

318

10

Physiology and Pharmacology

227

https://www.civilica.com/p/84846
[ 14 / 7 / 1394 ] [ 11:35 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

حبيب حمزه رئیس اداره اطلاع رسانی
آرشيو مطالب
فروردين 1398
آبان 1397 شهريور 1397 خرداد 1397 فروردين 1397 اسفند 1396 بهمن 1396 آذر 1396 مهر 1396 شهريور 1396 خرداد 1396 اسفند 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391
لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 47
تعداد آنلاین : 1