ارتباطات رسانه ای
آخرين مطالب
ژورنال جواهرات

 

حالا دقیقا یک سال از زمانی که فیسبوک شرکت پیام رسان موبایلی whatsapp  را با قیمت 19 میلیارد دلار خرید٫ می گذرد٫ این معامله پیشگام و هوشمندانه باعث شد هر دو موسسان این اپلیکیشن میلیاردر شوند.

"جام کوم" مدیرعامل اکراینی whatsapp٫ وخقتی 16ساله بود همراه با خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند٫ این خانواده با فعالیت در زمینه فروش مواد غذایی توانسته اند در رفاه نسبی زندگی کنند٫ با حجم دارایی های خالص حدود 8/6 میلیارد دلار٫ کوم قطعا راه زیادی را از زمان کار در حوزه مواد غذایی طی کرده است. حالا مجله بیزینس اینسابدر به بررسی روند زندگی جان کوم مدیرعامل whatsapp در یک سال گذشته و بعد از خریده شدن شرکتش توسط فیسبوک پرداخته است.

 

https://www.civilica.com/p/84846
ادامه مطلب
[ 15 / 1 / 1394 ] [ 10:24 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]
 

به آخر سال که می‌رسیم شمارش معکوس روزها شروع می‌شود. این آخرین پنجشنبه  از سال93است٫ آخرین ... و همین‌طور تا دقایق آخر.

نمی‌دانم شمردن این لحظه‌های پایانی خوب است یا بد.ولی در واقع خوب است یک مروری به سال گذشته داشته باشیم که  آیا روز ها و ماه هایی که گذشته به چه شکلی سپری شد آیا دلی شکست یا دلی را خوشنود کردیم آیا مثمر ثمر برای دوستان و آشنایان بودیم آیا تونستیم دلی را که بدست آوردیم حفظش کنیم آیا خطاهایی که کردیم آیا تکرار و مکررات اشتباهات بود یا جبرانش و سعی در تغییر و تحول بودیم در جهت بهتر بودن  ...

وقتی مرور می‌کنم می‌بینم سال سختی بود. و در عین حال سالی بسیار خوب٫ پر از موفقیت و همراه با  تلاش و همین تلاش و فعالیت یک سال که گذشت خالی از لحظه‌های شاد و ناب نبود همین لحظات خوب و شاد در سایه همین تلاشهایی که داشته ایم بوجود آمد و خاطرات بسیار ماندگاری را از سال 93 به یادگار گذاشت ولی آیا همین کافیست ...؟

خدا کند مثل درخت گلابی حیاطمان که یک سال میوه می‌داد و یک سال کمتر میوه می‌داد سال جدید برای همه ما و شما سال پر میوه‌ای باشد.

 باید کرسی و متعلقاتش را از این وسط جمع می‌کردیم و یک دستی به سر خانه و حیاط می‌کشیدیم تا بهار به خانه ما هم بیاید. هوا که خوب شد بذرهای سبزی را کاشتم بالاخره. مرزه، ریحان سبز و بنفش، شاهی، پیازچه، تربچه، گشنیز، فلفل تند و شیرین و گل آفتاب‌گردان.  دو روز بیشتر نگذشته و بی‌صبرانه منتظرم این دانه‌های قشنگ که هرکدامشان یک شکلی بودند سبز شوند و به خورشید سلام کنند.

ک.س. آن باد تند که آمد، درخت‌ها را بیدار کرد. انگار باید یک همچه بادی می‌آمد و آنطوری همه چیز را تکان می‌داد تا حیات دوباره اتفاق بیفتد.

ک.س. جای خالی آن‌هایی که امسال هم در کنار ما نیستند هر عید بیشتر از سالهای قبل جای خالیشان حس می‌شود و همیشه در یاد و قلبان ماندگار هستن.

 

https://www.civilica.com/p/84846
[ 28 / 12 / 1393 ] [ 9:42 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

بیل گیتس در وبلاگ رسمی اش خبر حمایت از اختراعی می دهد

کمتر کسی است که اگر از او سوال کنید می خواهید ثروت بیل کیتس را داشته باشی ؟ و پاسخش منفی باشد٫ اما آیا هر فردی می تواند مانند بیل گیتس به دانش و معلومات خود باور داشته باشد و مانند او زندگی کند؟

بیل گیتس نابغه ای که اتفاقا به همین سبب ثروتمندترین فرد جهان نیز شده است٫ دو سال پیش تقریبا در همین روزها یعنی 10 ژوئن 2013 بود که در سمیناری در جمع نخبگان دانشگاه میشیگان٫ درباره علت سرمایه گذاری خود در برنامه هسته ای ایالات متحده امریکا سخن می گفت٫ لینک و طوری عمق بینش خود را در این موضوع بسیار تخصصی تشریح نمود که آن همه دانش فنی٫ مایه بهت و حیرت بسیاری شده بود٫ نگاه بیل گیتس در آن روز متوجه نسل جدید راکتور های هسته ای بود و چنان با هیجان وصف ناپذیر این پروژه را دنبال می کرد که کمتر از هیجان دنبال کردن پروژه های دیرین خود در مایکروسافت داشت و امروز پروژه ای که او در آن سرمایه گذاری کرد تراباور به نتیجه رسیده

 

 

https://www.civilica.com/p/84846
ادامه مطلب
[ 22 / 11 / 1393 ] [ 11:18 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

يكي از مشكلات سازمانهاي امروزي، حضورحاضرغايب است. افرادي كه توان روحي و جسمي انجام كار را از دست داده‌اند، كمتر بكار گرفته شده‌اند، مورد بي‌اعتنايي و قدرناشناسي قرارگرفته و نامرئي شده‌اند. علاوه بر عدم استفاده از مزاياي بي‌شمار وجود آنان، سازمان هزينه‌هايي را متحمل مي‌شود. اهميت اين مسئله در بخش سلامت كه نيروي انساني سنگ بناي اصلي آنست، فزوني مي‌يابد. لذا مقاله حاضر تاثير بكارگيري كاركنان نامرئي در امور سازمان را در استفاده مناسب از منابع بخش سلامت بررسي مي‌نمايد.

https://www.civilica.com/p/84846
ادامه مطلب
[ 13 / 11 / 1393 ] [ 12:55 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]
[ 30 / 10 / 1393 ] [ 9:28 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

قرنطينه يك واژه فرانسوي ( Quarantine ) است كه در لغت به معناي دوره چهل روزه براي جلوگيري از انتشار و سرايت بيماريهاي واگير به كار مي رود, و در مورد انسان, دام و حتي گياه تقريبا“ از روش و اصول مشتركي پيروي ميكند
كلمه قرنطينه در مفهوم وسيع تر وجامع تر به محدود كردن حركت وجابجايي انسان وحيوانات سالم كه در معرض بيماري هاي واگير قرار گرفته ومواجه با خطر جدي باشند گفته مي شود وهدف آن جلوگيري از انتقال وسرايت بيشتر بيماري هاي واگير ومسري است .
در روزگار قدیم  «قرنطينه» امري بديهي ومتداول بود وهر كسي كه متوجه مي شد كه بيماري خطرناكي در يكي از شهرها اتفاق افتاده است ، از رفتن به آن شهر خودداري مي كرد .
 
اقدامات قرنطينه اي در قرن چهاردهم به قدري در جلوگيري از سرايت بيماري واگير موثر واقع شد كه به اين اقدامات در ساير كشورها مرسوم وقوانين بسيار شديدي وضع گرديد كه تمرد از اين قوانين مستلزم مجازات هاي سنگين مي شد وعلاوه بر اين براي اجراي قوانين مذكور افراد مخصوصي نيز تعيين گرديدند . قرنطينه تا نيمه قرن نوزدهم اساس وپايه علمي كافي نداشت تا اين كه در اين ايام عوامل بيماريزا وراه سرايت آن ها كشف گرديد
 . امروزه با درك جديدي كه با شناخت راههاي سرايت بيماري, عوامل بيماريزا و پيشرفت روشهای  پيشگيري از قرنطينه به وجود آمده است مفهوم آن تغيير نموده و وسيع تر و جامع تر شده است. وبه مراقبتهای بهداشتی مرزی تغییر نام یافته است .سازمان بهداشت جهانی کلیه کشور های عضو را ملف نموده تا نسبت به رعایت قوانین ومقررات بهداشت بین الملل اهتمام ویژه را مبذول وکشور ها را متعد ساخته تا با ایجاد وتاسیسس پایگاهای مراقبتهای بهداشتی مرزی در نوار مرزی کشور نسبت به اقدامات پیشگیرانه ومراقبت های لازم را مورد تاکید قرار دهند.
در صورت عدم وجود یک نظام مراقبت بهداشتی پویا جهت مقابله با بیماریهای مشمول مراقبت بین المللی، دستاوردهای بهداشتی کشور و امنیت سلامت مردم دچار مخاطره خواهد شد .
ایجاد مراقبتهای بهداشتی با حداقل التزام هرچند گسترش بیماریهای عفونی از یک نقطه دنیا به سایر کشورها پدیده جدیدی نمی باشد ولی در دهه های اخیر عوامل چندی امکان وقوع و توسعه بیماریهای عفونی از یک کشور به سایر کشورهای دنیا را بالقوه تسهیل و افزایش داده اند. مقررات بهداشتی بین المللی (IHR)اولين بار در سال 1969 تصویب و به مورد اجرا گذاشته شد و در سالهای 1973 و 1981 مورد اصلاح و بازبینی و در سال 2005مورد تجدید نظر کلی قرار گرفت و به تصویب مجمع بهداشت جهانی رسید. مقررات بهداشتی بین المللی دارای 3 فصل؛ 10 بخش و 66 ماده و 9 ضمیمه است که جهت اجرا از سال 2012 به كشورهاي عضو و غير عضو ابلاغ گرديده است.
مراقبت بهداشتی مرزی– مقررات بهداشتی بین المللی International Health Regulations
IHR مجموعه قوانین و مقرراتی (Policy) است که ضامن حسن اجرای Border Surveillance توسط سطوح ملی میانی و محیطی است ماده قانونی مهم این: ماده 23 IHR اشاره دارد به این که بررسیهای  پزشکی  در مبادی ورودی می بایست غیر تهاجمی که با حداقل مزاحمت برای مسافر، اهداف بهداشت عمومی را تأمین مینماید .ونیز در زمان وقوع یک رویداد بهداشت عمومی، لازم است موارد مظنون به بیماری تحت پیگیری بهداشتی قرار گیرند. (ماده  18 IHR) موارد پیگیری عبارتند از:   جداسازی افراد مظنون  و اقدامات کنترلی دیگر ،   پیگیری افراد مواجه شده با افراد مظنون به بیماری،- توقیف و معدوم سازی محموله ها، کانتینرها، و وسایل نقلیه مظنون و آلوده هدف از مقررات بهداشتی بین المللی پیشگیری -محافظت -کنترل و اتخاذ پاسخ مناسب و بهنگام به وقایع بهداشتی بالقوه قابل گسترش به جامعه جهانی است. این اهداف از طریق بکارگیری متناسب اقدامات پیشگیری روتین)در بنادر،فرودگاهها و پایانه های زمینی(، استفاده از اسناد مورد پذیرش بین المللی)از جمله گواهی های ایمن سازی وبهسازی(، گزارش وقایع بهداشتی بالقوه خطرناک برای سلامت بین المللی به سازمان جهانی بهداشت و اجرای توصیه های سازمان جهانی بهداشت به موازات اقدامات ملی است.
بر اساس آمار های سازمان توریسم جهانی UNWTO در سال 2010 تعداد مسافران بین المللی به یک میلیارد و تا سال 2020 به 6/1 میلیارد نفر برسد. مسافرت بین المللی بسته به نیازهای سلامتی مسافر و نوع مسافرت میتواند خطرات مختلفی برای سلامتی مسافر به همراه داشته باشد. مسافرین ممکن است با تغییرات ناگهانی و قابل توجه در ارتفاع، رطوبت، و انواع بیماری های عفونی، که می توانند منجر به بیماری شوند، مواجه گردند. بعلاوه، در محیط هایی با کیفیت پائین که بهداشت و بهسازی محیط از کفایت لازم برخوردار نبوده، خدمات پزشکی بخوبی توسعه نیافته ودسترسی به آب سالم وجود ندارد، ممکن است خطرات جدی برای سلامتی بوجودآید.
پایگاه مراقبتهای بهداشتی مرزی هوایی جزیره کیش   در سال 1387وپایگاه مراقبتهای بهداشتی مرزی دریایی در تیرماه سال 1388به طور رسمی در پایانه مسافری فرودگاه وبندرگاه کیش شروع بکار نمود. هم اکنون بطور24 ساعته  حتی در ایام تعطیل به اجرایی مراقبتهای بهداشتی در طبق زمانبندی وترددهای شناورها وپرواز های ورودی مشغول انجام وظیفه می باشند .
این پایگاه ها با 2 نیروی ثابت و5 نیروی نیمه وقت در حال فعالیت می باشند .که از این مجمومه 3 کاردان 3کارشناس ویک پزشک زیر نظر واحد کنترل وپیشگیری از بیماریهای مرکز توسعه سلامت مشغول به فعالیت می باشند


https://www.civilica.com/p/84846
[ 25 / 9 / 1393 ] [ 12:10 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

ما بچه های کارتون های سیاه و سفید بودیم

کارتونهایی که بچه یتیم ها قهرمانهایش بودند
ما پولهایمان را می ریختیم توی قلک های نارنجکی و می فرستادیم جبهه
دهه های فجر مدرسه هایمان را تزئین می کردیم
توی روزنامه دیواری هایمان امام را دوست داشتیم
آدمهای لباس سبز ریش بلند قهرمان هایمان بودند
و عراقی های شکم قلمبه را که می کشتند توی سینما برایشان سوت می زدیم
شهید که می آوردند زار زار گریه می کردیم
اسرا که برگشتند شاد شاد خندیدیم
ما از آژیر قرمز می ترسیدیم
ما به شیشه خانه هایمان نوار چسب می زدیم از ترس شکستن دیوار صوتی
ما توی زیر زمین می خوابیدیم از ترس موشک های صدام
ما چیپس نداشتیم که بخوریم
حتی آتاری نداشتیم که بازی کنیم
ما ویدیو نداشتیمما ماهواره نداشتیم
ما را رستوران نمی بردند که بدانیم جوجه کباب چه شکلی است
ما خیلی قانع بودیم به خدا
صحنه دارترین تصاویر عمرمان عکس خانم های مینی ژوب پوشیده بود توی مجله های قدیمی
یا زنانی که موهایشان باز بود توی کتاب های آموزش A.B.C.D
زنهای فیلمهای تلوزیون ما توی خواب هم روسری سرشان می کردند
حتی توی کتابهای علوممان هم با حجاب بودند
ما فکر می کردیم بابا مامان هایمان ما را با دعا کردن به دنیا آورده اند
عاشق که می شدیم رویا می بافتیم
موبایل نداشتیم که اس ام اس بدهیم
جرات نداشتیم شماره بدهیم مبادا گوشی را بابا هایمان بردارند
ما خودمان خودمان را شناختیم
بدنمان را
جنسیتمان را یواشکی و در گوشی آموختیم
هیچکس یادمان نداد

و حالا گیر افتاده ایم بین دو نسل
...

 

لطفا براي مشاهده به ادامه مطلب مراجعه كنيد

https://www.civilica.com/p/84846
ادامه مطلب
[ 20 / 9 / 1393 ] [ 18:37 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

 

 

 

سلامتی و قرآن
  
تحریر چکیده سخنان آقای دکتر خدادادی  با مقداری دخل و تصرف
  
برای آنهائیکه به سلامتی خود ارزش قائلند
 

 

 نسخه حضرت علی (ع) برای سلامتی : 1 – تا موقعیکه گرسنه نشدید بر سر سفره ننشینید . 2 – قبل از سیر شدن از سر سفره برخیزید . 3 – قبل از خوابیدن اجابت مزاج انجام دهید .

 

خداوند تمام چیزهائی را که آفریده دارای حکمت است و ما باید با فکر و اندیشه خود ، آنها را پیدا و دنبال کنیم .

 

خداوند در وجود انسان انرژی های جالبی گذاشته است. در بدن هرکسی انرژی وجود دارد . و خیلی از آنهائی را که انرژی درمانی میکنند امتحان کردیم و یا دیدیم و قبول داریم . در دو قسمت بدن انسان خداوند انرژی فوق العاده ای قرار داده است و این دو قسمت عبارتند از 1 – چشمها   2 – نک انگشتان دستها

 

چشم انسان دارای سه ماده رنگی است و تلویزیون رنگی را نیز از روی چشم انسان ساخته اند.

 

این سه رنگ عبارتند از قرمز ، سبز و آبی . فرکانس رنک قرمز =575 و فرکانس رنگ سبز = 445 و فرکانس رنگ آبی = 535 ، و از همین ها ما میتوانیم استفاده های بهینه بکنیم.

 

  • آنهائیکه بدنشان سوختگی دارد و یا ناراحتی های پوستی دارند ویا بچه هائیکه مخملک ، سرخک ویا سرخجه گرفته اند ، باید جهت رفع ناراحتی و بهبودی آن ، لباس برنگ قرمز بپوشند. علت اینست که رنگ قرمز سرعت جریان خون را افزایش داده و به بهبودی آن کمک میکند.
     
  • کسانیکه ناراحتی عصبی دارند ویا خیلی زود عصبانی میشوند ، محیط را برایش آبی کنید و بچه ها را آبی بپوشانید تا نظر نخورند . شاید بگوئید که قرن بیست و یکم و این حرفها ؟ و این موضوع را خرافات حساب کنید . ولی همانطوریکه خیلی خلاصه در بالا اشاره شد حقیقت دارد.
     
  • رنگ سبز هم که برای آرامش روح انسان لازم و مفید است.
     
گفتیم که یکی از قسمتهای پر انرژی بدن ما نک انگشتان است . حالا ما چرا هر روز سه بار خودمان را با این نک انگشتان که همراه ما هستند انرژی درمانی نکنیم؟  یعنی با دست غذا نخوریم و و از این انرژی رایگان محروم باشیم.؟

 

طریقه درست غذا خوردن :
·        هر وعده فقط یک نوع عذا درست کنید.

 

·        غذا های گیاهی را بیشتر بخورید . زیرا هم سازگار با بدن ما هستند و هم از نظر تنوع  دارای رنگهای زیاد هستند.

 

·        دستها را با صابون بشوئید و بدون پاک کردن سر سفره بنشینید.

 

·        ابتدا مدت کوتاهی به غذا نگاه کنید و بعد شروع کنید.

 

·        اول از همه از سالاد شروع کنید . چرا؟ به این علت که  چون سالاد خام است خون متوجه معده شما نمیشود و چون میفهمد که در این غذا سمی در کار نیست . در غیر اینصورت سلولهای خون برای مقابله با سموم به طرف معده متوجه خواهند شد زیرا بدن درمقابل مواد غیر از طبیعت خود عکس العمل نشان میدهد.

 

·        طبق تصیه پیغمبر(ص) با سه انگشت ( شصت و دو) غذا بخورید . این حالت باعث میشود که شما با آرامش غذا خورده و در حدود 2/1 غذای معمولی خورده شود واحساس سیری نیز بشود. و در ضمن انرژی نیز از انگشتان خود گرفته اید.

 

·        قبل از غذا و بعد از غذا دو بار انگشت خود را به نمک بزنید و به دندانها خود بکشید . این کار را در طول روز نیز سه بار انجام دهید. با ینکار اولا" نمک قبل از غذا ، باعث خنثی شدن اسید معده شما خواهد شد . و بارهای دیگر باعث سالم ماندن دندانهای شما میشود. به این علت که چون بزاق دهان اسیدی است ، نمک آنرا خنثی نموده و باعث سالم ماندن دندانهای شما میشود. ونمک قبل و بعد از غذا از ترشی معده جلوگیری و بهتر از شربت و یا قرصهای Al.mgs ( باعث کندی ذهن میشوند ) عمل خواهد کرد.

 

همین امروز کشور مثل ژاپن با اینکه قاشق چنگال دنیا را تامین میکند خودشان باچوب غذا میخورند زیرا به فوائد آن آگاهند.و کشوری مثل هندوستان با آنهمه جمعیت با دست غذا میخورند و داروی مصرفی آنها 3/1 داروی مصرفی کشور ما است .

 

آداب غذا خوردن از رساله حضرت آیه الله العظمی شیخ میرزا جواد تبریزی (دام ظله)

 

مسأله 2645 ـآداب غذا خوردن چند چیز است:
« اول» هر دو دسترا پیش از غذا بشوید.
« دوم» بعد از غذا دست خود را بشوید و با دستمالخشك كند.
« سوم» میزبان پیش از همه شروع به غذا خوردن كند و بعد از همهدست بكشد، و پیش از غذا اول میزبان دست خود را بشوید، بعد كسى كه طرف راست او نشستهو همینطور تا برسد به كسى كه طرف چپ او نشسته. و بعد از غذا اول كسى كه طرف میزباننشسته دست خود را بشوید و همینطور تا به میزبان برسد.
« چهارم» در اولغذا بسم الله بگوید، ولى اگر سر یك سفره چند جور غذا باشد، در وقت خوردن هر كدامآنها گفتن بسم الله مستحب است.
« پنجم» با دست راست غذابخورد.
« ششم» با سه انگشت یا بیشتر غذا بخورد و با دو انگشتنخورد.
« هفتم» اگر چند نفر سر یك سفره نشسته اند، هر كسى از غذاى جلوىخودش بخورد.
« هشتم» لقمه را كوچك بردارد.
« نهم» سر سفرهزیاد بنشیند و غذا خوردن را طول بدهد.
« دهم» غذا را خوببجود.
« یازدهم» بعد از غذا خداوند عالم را حمد كند.
« دوازدهم» انگشتها را بلیسد.
« سیزدهم» بعد از غذا خلال نماید، ولىبا چوب ریحان و نى و برگ درخت خرما خلال نكند.
« چهاردهم» آنچه بیرونسفره مىریزد جمع كند و بخورد، ولى اگر در بیابان غذا بخورد، مستحب است آنچه مىریزد،براى پرندگان و حیوانات بگذارد.
« پانزدهم» در اول روز و اول شب غذابخورد و در بین روز و در بین شب غذا نخورد.
« شانزدهم» بعد از خوردنغذا به پشت بخوابد و پاى راست را روى پاى چپ بیندازد.
« هفدهم» در اولغذا و آخر آن نمك بخورد.
« هیجدهم» میوه را پیش از خوردن با آببشوید.
چیزهائى كه در خوردن مذموم است
مسأله 2646 ـچند چیز در غذا خوردن مذموم است:
« اول» در حالسیرى غذا خوردن.
« دوم» پر خوردن، و در خبر است كه خداوند عالم بیشتراز هر چیز از شكم پر بدش مىآید.
« سوم» نگاه كردن به صورت دیگران درموقع غذا خوردن.
« چهارم» خوردن غذاى گرم.
« پنجم» فوتكردن چیزى كه مىخورد یا مىآشامد.
« ششم» بعد از گذاشتن نان در سفره،منتظر چیز دیگر شدن.
« هفتم» پاره كردن نان با كارد.
« هشتم» گذاشتن نان زیر ظرف غذا.
« نهم» پاك كردن گوشتى كه بهاستخوان چسبیده به طورى كه چیزى در آن نماند.
« دهم» پوست كندنمیوه.
« یازدهم» دور انداختن میوه پیش از آنكه كاملا آن را بخورد.
آداب آشامیدن
مسأله 2647 ـآداب آشامیدن چند چیز است:
« اول» آب را به طورمكیدن بیاشامد.
« دوم» در روز ایستاده آب بخورد.
« سوم» پیش از آشامیدن آب « بسم الله» و بعد از آن « الحمد لله» بگوید.
« چهارم» به سه نفس آب بیاشامد.
« پنجم» از روى میل آببیاشامد.
« ششم» بعد از آشامیدن آب حضرت ابى عبدالله (علیه السلام) واهل بیت ایشان را یاد كند و قاتلان آن حضرت را لعنت نماید.
چیزهائى كه در آشامیدن مذموم است
مسأله 2648 ـزیاد آشامیدن آب، و آشامیدن آن بعد از غذاى چرب، و در شب بهحال ایستاده مذموم است. و نیز آشامیدن آب با دست چپ، و همچنین از جاى شكسته كوزه وجائى كه دسته آن است مذموم مىباشد.

 

علت آلرژی غذائی :
 درجهان خلقت بجز انسان همه موجودات زنده بر اساس غریزه و فطرت ذاتی خود همان غذاهائی را میخورند که خداوند برایشان مقدر نموده است. ولی ما انسان برخلاف غریزه ذاتی و فطرت مکانیزم بدن خود عمل میکنیم و بعنوان اشرف مخلوقات ازاین فطرت ذاتی مبرا هستیم و بنا به دلخواه خود هر کاری را اختیار داریم انجام دهیم و هرچیزی را بنا به دلخواه نفسانی خود میل کنیم و این برخلاف میل سلولهای بدن انسان که تشکیل دهنده وجود جسمی ما میباشند خواهد بود.سلولهای بدن انسان آنچه را که خداوند تعیین و مقدر نموده است دوست دارند ، نه آن چیزهائی را که ما دوست داریم و میخوریم . به عنوان مثال : اگر جلو گربه علف بریریم نمیخورد واگر جلو بره گوشت بریزیم نخواهد خورد . واما ما انسانها هر چیزی را میخوریم . وقتی ما غذای نا خواسته سلولهای بدن خود را میخوریم ، سلولهای بدن برای محا فظت خود از شر سموم وارد شده ، بر اساس همان فطرت ذاتی ، بالاجبار دور خودشان ماده ای بنام هیستامین ترشح میکنند تا از مضرات این مواد غذائی در امان بمانند. ولی ما چه کار میکنیم ؟ اخطار آنها را نادیده گرفته با دارو های آنتی هیستامین عکس العمل آنها را خنثی نموده و فکر میکنیم که کار درست شد و ناراحتی ما برطرف شد . ولی اینطور نیست زیرا ما با مصرف آنتی هیستامین در حقیقت این سلولها را فلج کرده و کار آنها را مختل میسازیم که دیگر قادر به تولید هیستامین نخواهند بود. پر واضح است که با این عمل به همان نسبت این سلولها آسیب میبینند.
چاره کار و بهترین عمل آنست که ما غذا هائی را که سبب آلرژی در بدن ما هستند اصلا" مصرف نکنیم.
 
 
نجاست خواران عبارتند از : خوک ، شتر ، مرغ
البته اسلام گوشت مرغ را منع نمیکند ولی در رساله های آیات اعظام چنین است که خوردن گوشت مرغ خانگی حلال است.
اگر مرغی را پیدا کردید که چهل روز تمام نجاست و سوسک و اینطور چیز هارا نخورده باشد و روی مرغداری را نیز ندیده باشد . بپزید و نوش جان کنید.
بیماری MS :

 

 

ادامه دارد........

 

https://www.civilica.com/p/84846
[ 12 / 9 / 1393 ] [ 10:0 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

 

 

برای آنهائیکه به سلامتی خود ارزش قائلند

 

چکیده سخنان آقای دکتر خدادادی در آذرماه 82

 

این مقاله را حتما" مطالعه کنید

 

 

غذاهای مضر و ممنوع برای انسان

1-       چای:امروزه بیشتر ناراحتی ها و بیماریها که باعث مرگ و میرانسان ها میشوند بیماریهای قلبی عروقی میباشد . و متاسفانه کسانیکه دچار سکته های قلبی میشوند معمولا" چای زیاد مصرف میکنند  و آماری که از بیمارستان شهید رجائی بدست آمده نشان میدهد که همه بیماران قلبی چای زیاد مصرف نموده اند . تا کنون 65 نوع بیماری در مورد چای شناسائی شده است . چای گیاهی است سمی که هیچ موجودی بجز انسان آنرا مصرف نمیکند . و از زمانی که چای کاشته میشود ، تا زمان برداشت ، برگ چای به هیچ نوع آفتی گرفتار نمی شود و سمپاشی نیز نمیشود و روی حیوانات نیز امتحان شده و برگ چای همراه دیگر علوفه به حیوان داده شده و از دهنشان بیرون انداخته اند. چای دارای ماده ای بنام پلی پنول است که یک ماده آروماتیک حلقوی و سرطان زا میباشد که به اشتباه به آن آنتی اکسیدان نیز میگویند (( ولی آنتی اکسیدان به گروه ویتامیها گفته میشود)) . و دارای دو ماده دیگر نیز بنامهای کزانتین و هیپو کزانتین است. خوردن زیاد چائی باعث پوکی استخوان ، سنگ کلیه ، دیسک کمر وتومور های مغزی میشود. چناچه کسی یک عدد از بذر چای بخورد آنگونه است که برای همیشه از چای بیذار خواهد شد.
 
2-       غذا های دارای مواد افزودنی: در دنیای کنونی آلوده ترین موادی که ما مصرف میکنیم مواد غذائی است .  دلیلش اینست که مواد افزودنی مجاز که بر روی اکثرمواد غذائی می بینیم بنام EDTA اتیلن دیامین تتراسیلیک اسید است و این مواد اجازه نمیدهند که مواد غذائی خراب بشوند . و باعث کم خونی در بدن میشوند. اقلام این مواد غذائی متاسفانه زیاد است ولی مهمترین آنها کنسرو و کمپوت است.
 
3-       نوشابه: دارای ترکیباتی به این ترتیب است   1 – بنزوآت سدیم که ماده آروماتیک حلقوی و باعث نگهداری گاز CO2 میشود و در کپسولهای آتش نشانی از آن استفاده میشود . 2 – گاز CO2 3 – قند های راست گرا مثل شکر معمولی 4 – رنگهای مجاز .
 
4-       رب گوجه فرنگی: رب های آماده دارای استات سدیم هستند که کندی ذهن و شعور میاورند . و رب های خانگی چنانچه در ظروف آلومینیم درست شوند بخاطر دارا بودن ترکیبات آلومینیم باعث آلزایمر و کندی ذهن میشوند و در کل بدلیل اینکه برای درست شدن رب ، مدت زیادی آنرا می جوشانند دیگر مواد مفیدی در آن وحود ندارد . ظرفهای روی بهترین ظروف جهت این نوع کارها هستند. و درمجموع بهتر است از گوجه فرنگی تازه استفاده گردد.
 
5-       بیسکویت: دارای کربنات آمونیم ( پیکینگ پودر ) است و فرمول آن CO3NH است واز ترکیب CO2   با NH3 بوجود میآید . و NH3 نیز ماده ای است زائد در بدن که از بدن بوسیله ادرار دفع میشود. بااینهمه این سم را به بیسکویت وکیک . پیتزا اضافه میکنند و مردم هم نوش جان میکنند.
 
6-       جوش شیرین:  جوش شیرین ( بیکربنات سدیم ) به نان اضافه میکنند و باعث کم خونی میشود . برای تشخیص نانی که جوش شیرین دارد یا نه ! به این طریق می فهمیم که اگر بعد از 24 ساعت نان را با دو دست کشیدیم و نان کش آمد بمعنی آنست که دارای جوش شیرین است و اگر کشیدیم ترد بود و زود پاره شد یعنی این نان بدون جوش شیرین است .  
 
7-       مایکروویو یا مایکروفر: براساس امواج مایکرو ویو عمل میکند که در مخابرات  برای ارسال اطلاعات مخابراتی و در هوا پیما برای کشف دشمن از آن استفاده میگردد . ما در واقع نه میخواهیم در آشپزخانه اطلاعات ارسال کنیم و نه میخواهیم که دشمنی را شناسائی کنیم.
 
8-       سوسیس ، کالباس ، شکلات ، شیرینی و پیتزا: خوردن این اقسام غذا ها باعث کابوس های بد و مشمئز کننده در خواب  و تومور های مغزی خواهد شد.
 
9-       سفره های سفید آموزشی در تلویزیون: بعلت اینکه در آموزش این سفره ها بدون دلیل علمی انواع مواد خوب و بد بهم آمیخته میشود ، بجز اینکه تولید آلرژی و بیماری نماید هیچگونه ارزش غذائی یک غذای سالم را نخواهد داشت  بهتر است که این سفره را سفره سیاه نامگذاری کنیم وبجا است که این برنامه های آموزشی را اصلا" نگاه نکنیم . و هرنوع مواد غذائی که در تلویزیون تبلیغ میشود نباید بخوریم مانند ماکارونی و ....
 
خداوند میفرماید که ای انسان غذای خود را بشناس.
 
- در روده انسان سه ماده تولید میشود : 1 – الکل 2 – ویتامین D 3 – ویتامین K 
 
 االکل از عامل OH قند یا هر شیرینی دیگر که دارای قند راست گرا باشد ساخته میشود و آنهائیکه سردرد دارند بهتر است که از خوردن قند های راست گرا ( قند و شکر معمولی ) خود داری کنند تا سردردشان خوب شود .
 

 

-          کسیکه ایمان بیاورد خداوند او را از ظلمت و بیماریها بیرون میاورد و در نور قرار میدهد ( سوره نور آیه 35). چنانکه خداوند خود نور است.
 
-          باز خداوند میفرماید: کسانی که در راه خدا تلاش و کوشش کنند ما راه را برایش نشان میدهیم.
 
-          از جلوی این مغازه ها سعی کنید حتی گذر نکنید چه برسد که وارد آنها شوید.
 

 

10- سرخ کردنی: همه غذا ها را آب پز تهیه و میل کنید و از زود پز نیز استفاده نکنید زیرا فشار داخل زودپز باعث از بین رفتن مواد مفید آن میشود.
 
ادامه دارد........

 

-          چنانکه در مقاله شماره یک نیز گفته شد خداوند غذای اصلی انسان را از گیاهان قرارداده است. ولی گوشت حیوانات نیز تا حدودی تاکید شده است. ولی در مصرف این گوشت نباید طوری زیاده روی نمود که از حدی که خدا برای سلامتی انسان تعیین نموده است خارج شد. ما باید یاد بگیریم که چگونه وارد قرآن بشویم و چگونه از آن سربلند بیرون بیائیم وچگنه مطالب آنرا کاربردی کنیم.  باور داشتن و عمل نمودن به دستورات قرآن در هر زمینه داشتن ایمان به آن و کاربردی کردن دستورات آن است. خداوند میفرماید : خداوند ولی و سرپرست کسانی است که به او ایمان آورده باشند. از حضرت علی (ع) است که میفرمایند: ایمان سه مرحله دارد. 1 – اقرار به زبان ( تشهد ) 2 – باور قلبی 3 – عمل به باور
-          1 – قنادی 2 – ساندویچ فروشی 3 – مرغ فروشی
https://www.civilica.com/p/84846
[ 28 / 8 / 1393 ] [ 10:27 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]

 مقاله3

سلامتی و قرآن
 

 

 
تحریر چکیده سخنان آقای دکتر خدادادی با اندکی دخل و تصرف
 

 

 

غذاهائی که نباید بخوریم : چای ، سرخ کردنی ، شیرینی جات  ، شکلات ، سس ، رب گوجه فرنگی ، ترشی ، غذاهای فریز شده ، غذاهائیکه با زود پز پخته میشوند ، ساندویچ ، مرغ ، نوشابه ، دوغ ، ماست ، مایعات همراه با غذا ، غذاهای دارای مواد افزودنی  مثل کمپوت و کنسرو ، بیسکویت ، نانهای دارای جوش شیرین ، برنج سفید ، سوسیس و کالباس و پیتزا برای اینکه بدن و دستهای شما زیاد عرق نکند ماست و چای نخورید. در خون انسان آنزیمی بنام LDH

 
در مقاله شماره 2 به مضرات چای اشاره شد . در ادامه باید بگوئیم که در مناطقی مانند آذربایجان ، خراسان ، گنبد بعلت اینکه چائی زیاد میخورند وآنهم اکثرا" 4 الی 5 لیوان و قبل از غذا و بصورت داغ میل میکنند در این مناطق سرطان مری شیوع دارد. بعضا" از قول دانشمند ها ، در رسانه ها میگویند که مثلا" 3 ویا 5 لیوان چای در روز از سرطان پیشگیری و یا درمان میکند . اگر اینطور باشد ،پس چرا اینقدر شیمی درمانی و رادیوتراپی در این کشور برای مریضهای سرطانی انجام میشود ؟ بیایند بجای 5 لیوان 50 لیوان چای بدهند تا زود تر خوب شوند. اگر کسانیکه میخواهند فشار خون آنها زودتر پائین بیاید صبح ناشتا یک لیوان چائی بدون قند بخورند ببینند آیا جهارتا پله را براحتی میتوانند پائین بروند؟ البته که نه! زیرا اسید معده آنها آنقدر زیاد میشود که کار مغز را مختل میسازد.
 
غذا بطور عجیبی در جسم و روح انسان اثر مستقم دارد.
 
سوره بقره آیه57 میفرماید: هر کسی غذای بد بخورد به خودش ظلم کرده است.
 
سوره بقره آیه61 میفرماید: هرکس غذای بد بخورد به ذلت می افتد.* مثل قوم بنی اسرائیل *
 
سوره مومنون آیه51 میفرماید: ای پیامبر اول غذای پاک بخور تاعمل صالح انجام دهی.
 
پس عمل ما در گرو غذاهائی است که میخوریم.
 
چه غذائی را بخوریم که مناسب برای سلامتی جسم و روح ما باشد؟ در اینجا چند تاغذا برای علاقمندان توصیه میشود.
 

 

 
1.    شیر بادام :** برای آرامش عصاب ، نشاط آور و مقوی مغز **
 
مغز بادام خام 50 گرم ( خیس شده و پوست کنده ) + عسل سه قاشق غذاخوری + آب سرد چهارلیوان.
 
همه را در مخلوط کن ریخته و پنج دقیقه هم میزنیم. و بعد بمقدار مناسب نوش جان میکنیم .
 
این شیر را نباید بیشتر از 24 ساعت نگهداری نمود بدلیل اینکه عسل دارای جوهر مورچه است و ترشیده و کپک میزند.
 
تشخیص عسل خوب : اگر عسل را از یک ظرف به ظرف دیگر بریزیم و ظرف دوم پر از حباب شد یعنی این عسل خوب است. ولی اگر بدون حباب بود آن عسل خوب نیست.
 
ضمنا" عسل خوب در مدت طولانی شکرک می زند.
 
اگر عسل را با آب بالاتر از 65 درجه مخلوط کنند ، ماده سمی بنام هیدروکسی متیل فورفورات تولید میشود.
 
یعنی عسل را هیچ موقع نباید داغ کرد.
 
1.      آش جو مخصوص : جو پوست کنده دو پیمانه + گندم با پوست یک پیمانه + بقیه حبوبات هرکدام نصف پیمانه + سبزی آش یک کیلو + پیاز یکعدد متوسط + دو یا سه حبه سیر .
 
بعد از جوشیدن ادویه و نمک اضافه میکنیم و سبزی ها را با مقداری پونه کوهی در ده دقیقه آخرمیریزیم .
 
هنگام خوردن یک الی دو قاشق روغن زیتون و کمی کشک وپودر گردو اضافه میکنیم وبعد از خوردن نیز سه الی چهار عدد خرما میخوریم .
 
اگر در رژیم غذائی ما این غذا قرار گیرد هیچ موقع به پا درد و آرتروز ، پوکی و سائیدگی ستخوان دچار نخواهیم شد.
 
2.    کالاجوش : ( غذای 8 نفر)
 
کشک 250 گرم  ( کشک خشک خیس خورده) + 150 گرم مغز گردو + 1 عدد پیاز + 1 حبه سیر .
 
همه را در مخلوط کن ریخته هم میزنیم و بعد از جوشاندن کافی وآماده شدن 2/1 استکان روغن زیتون + 1 قاشق پونه کوهی اضافه میکنیم. و بعد از خوردن 3 الی 5 عدد خرما میخوریم.
 
این غذا برای مداوای پادرد ، زانودرد و آرتروز بسیار مفید است. و توصیه میشود که هفته ای یکبار استفاده شود.
 
ما باید غذا خوردن را یاد بگیریم
 
چگونه غذا بخوریم که هم غذای خوب بخوریم ، هم سیر شویم و هم لاغر شویم.
 
  • از آلودگیها بدور باشید و غذای درست و خوب بخورید
     
  • روزانه در شرایط آب و هوای معتدل حد اقل 6 لیوان آب بنوشید . نیم ساعت قبل از غذا و دو الی دو و نیم ساعت بعد از غذا.در اینصورت هرگز به ناراحتی معده دچار نخواهید شد. در غیر اینصورت ممکن است به ناراحتی معده و یبوست دچار شده و عینکی نیز بشوید.
     
  • گوشت حیوانی را حد اکثر هفته ای یکبار بخورید و از گوشت گوسفند استفاده کنید.
     
  • هفته ای یکبار ماهی یا میگو بخورید.
     
  • روزی چند قاشق جوانه گندم بخورید. دچار ریزش مو نخواهید شد.
     
  • سالاد را قبل از غذا بخورید.
     
  • درصورت استفاده از از عطریات از نوع طبیعی آنها استفاده کنید (مثل گل محمدی ، یاس ،شب بو و........)
     
  • از دئو دورانت ها استفاده نکنید زیرا از گاز فرئون که در یخچالها استفاده میشود در آنها بکار رفته است و باعث آسیب به کلیه ها و پوست میگردد.
     
  • از مواد آرایشی سعی کنید استفاده نکنید . از نظر مواد اولیه دونوع لوازم آرایشی وجود دارد.
     
  1. یک نوع لوازم آرایشی وجود دارد که در فرانسه تهیه میشود که مواد اولیه آن از جنین کودک تهیه میشود که اگر واقعا" پیداشد آنها خوب هستند.
     
  2. نوع دوم لوازم آرایشی که در داخل ایران تولید میشود مواد اولیه آن از قطران کک استفاده شده در ذوب آهن تهیه میشود. که بسیار مضر است.
     
  • برای پخت غذا از زودپز استفاده نکنید زیرا حرارت و فشار بالای داخل زودپز باعث از هم پاشیدگی سلولهای مواد غذائی میشود و سرطان زا است.
     
  • در هر وعده یک نوع غذا بخورید.
     
  • از صابونهای رنگی استفاده نکنید . صابون زیتون و بادام بهتر است.
     
  • در زندگی باید سعی کنید آرامش داشته باشید. چگونه؟ اولین و مهمترین مکان لزوم وجود آرامش منزل و محل زندگی انسان است. این آرامش بدست نخواهد آمد مگر با خواست و سعی خانم خانه.
     
کسانیکه میخواهند آرامش داشته باشند اول باید بیاد خدا باشند. و دمین عامل آرامش همانطوریکه گفته شد زن خانه است.
 
خداوند به زنان نعمت بزرگی عطا فرموده که خصوصیات این نعمت در مردها مشاهده نمیشود واز آن بی بهره هستند . و خداوند در قرآن دومین عامل آرامش بعد از خودش ، زن را بیان نموده است. و سومین چیزی که خداوند مایه آرامش موجودات قرارداده است تاریکی شب میباشد . زیرا بدن انسان از 75 تریلیون سلول تشکیل شده و 3/1 آن یعنی 25 تریلیون از سلولها در خون درحال گردش هستند که هر چهار ماه یکبار تعویض میشوند . ودر داخل هر سلول یک فتوسل است که به نور و روشنائی حساس است و احتیاج به تاریکی و استراحت دارند.
 
  • پنیر را در صبح نخورید و در شب همراه با خرما و مغز گردو بخورید . در اینصورت هرگز به پوکی استخوان دچار نخواهید شد.
     
  • کسانیکه آفتاب نمی بینند باید خرما همراه با مغز گردو و کشک میل کنند . زیرا ویتامین D در خرما خیلی زیاد است.

 

 

 

و.....
 
اینهمه از فواید لبنیات و مخصوصا" ماست سخن گفته میشود در حالیکه ما میگوئیم ماست نخورید. چرا؟ تاکنون 32 بیماری در مورد خوردن زیاد ماست مشخص شده است . ماست دارای مقدار زیادی (4/1 آن) اسید لاکتیک است .ودر موقع ورزش بدن خودش اسید لاکتیک تولید و در ماهیچه ها ذخیره میشود و به همان علت است که ما بعد از ورزش احساس خستگی میکنیم ،یعنی بعنوان یک نوع سنسور به ما اطلاع میدهد که فعالیت دیگر بس است .اگر کسی بعد از ورزش ماست زیادی نیز بخورد این احساس خستگی دو برابر خواهد شد زیرا اسید لاکتیک دوبرابر شده است با توجه به اینکه قلب نیز از ماهیچه ها تشکیل شده ولی خداوند متعال در ماهیچه های قلب مکانیزمی خلق کرده که اسید لاکتیک را مستفیما" به مصرف میرساند در حالیکه بقیه ماهیچه های بدن قادر به مصرف آن نیستند و باید به مرور و استراحت این اسید لاکتیک از آنها خارج و و در ارگانهای دیگر بدن مصرف یا هرنوع اعمال شیمیائی انجام شود. ولی درهرصورت اضافه نمودن بار اسید لاکتیک بیش از توانائی مصرف ماهیچه های قلب ، میتواند برای آن مضر و خطرناک باشد. مصرف زیاد ماست  در مدت طولانی باعث پوکی استخوان و یبوست میشود و ناراحتی های اعصاب و روان ایجاد میکند. اگر به صرعی ها ماست بدهید به هیچ وجه درمان نمیشوند .اگر به کسانی که مقداری تبع سرد دارند ماست بدهید دچار صرع میشوند. اگر بچه های کوچک ماست بخورند شب ادراری خواهند داشت. کسانی که ماست زیاد مصرف میکنند مانند شهرهای گلپایگان ، نجف آباد و شهرکرد اکثرا" ناراحتی های استخوانی دارند. توصیه میکنیم که از ماستی استفاده کنند که اسید لاکتیک آن گرفته شده باشد یعنی ماست چکیده.و بمقدار مناسب و کم و با مواد دیگر باشد

 

 
برای آنهائیکه به سلامتی خود ارزش قائلند

 
وجود دارد ( لاکتیک دی هیدروژنه ) که با خوردن ماست ، مقداراین آنزیم در خون بالا رفته و باعث اضطراب و ترس و وحشت و زیاد شدن عرق بدن میشود .
https://www.civilica.com/p/84846
[ 28 / 8 / 1393 ] [ 10:17 ] [ مدير وبلاگ: حبیب حمزه ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

حبيب حمزه رئیس اداره اطلاع رسانی
آرشيو مطالب
فروردين 1398
آبان 1397 شهريور 1397 خرداد 1397 فروردين 1397 اسفند 1396 بهمن 1396 آذر 1396 مهر 1396 شهريور 1396 خرداد 1396 اسفند 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391
لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 47
تعداد آنلاین : 1